Even voorstellen: Volvo 850 estate - 1994

Gestart door norbertlourijsen, 31-05-2013 23:13:16

Vorige topic - Volgende topic

norbertlourijsen

Hallo,

Mijn naam is Norbert Lourijsen en net lid geworden van dit forum. Ik woon in Bennekom.
Al 3 jaar rijdt ik in een blauwe Volvo 850 estate uit 1994. Het werd de hoogste tijd om lid te worden van dit forum.
Eerst heb ik jarenlang in een Volvo 360 gereden. Die kreeg teveel kuren en toen ben ik overgestapt op de 850. Dat is wel een stuk comfortabeler dan een 360. En heerlijk ruim.
De wagen heeft 353.000 op de teller staan. De afgelopen jaren is er best wel het een en ander aan de wagen gedaan om hem goed rijdend te krijgen. Momenteel is ie in prima conditie en rijdt uitstekend. Het enige is dat de airco het niet doet.
De auto is net weer eens gewassen en daarna heb ik hem goed in de was gezet. En toen maar meteen een foto gemaakt:

blauweroffel

Welkom op dit forum!

en meteen een plaatje  :eusa_clap:

Wat voor motor zit er in? volgens mij is tie van binnen net zo blauw als van buiten

BR

volvobug

Afdeling Gelderland weer een forummer rijker, welkom hier.
Wat is er mis met de airco?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Lammert

Welkom op t forum! We zijn praktisch buren... afdeling Renkum hier ;-)

Julius C.

Her name is Victoria and she has many secrets!
Jij mag Vicki zeggen...

norbertlourijsen

Hallo,

Ja, de auto is van binnen ook helemaal blauw. Dashboard, stoelen, deuren, alles is blauw. Ik vind het zelf wel mooi.
Voorin ligt een 2.5 liter 5 cylinder 10-kleps motor.
En afgelopen vrijdag heb ik de airco laten nakijken. Nou, de pomp is kapot en er zit ergens lekkage. Dat wordt een hele dure reparatie, dus dat laat ik maar zitten.
Maar verder rijdt ie prima. Heel af en toe heeft ie kuren. Is me nu al een paar overkomen, dat als ik rustig ergens in de bebouwde kom rijdt, dat de motor ineens niet meer regageert op het gaspedaal. Hij valt helemaal dood. Soms heb ik voldoende vaart en dan na een paar seconden lijkt het alsof hij ineens weer brandstof krijgt en hup, en rijdt weer vrolijk door. Soms sta ik stil, en dan wacht ik even en dan kan ik heb gewoon weer starten en rijdt ie weer alsof er niks aan de hand is. Geen idee wat dit is.

Groeten,

Norbert

norbertlourijsen

Van de zomer heb ik het brandstofrelais, relais 103 vervangen. Probleem is nu helemaal over.