raar verschijnsel

Gestart door Dennis, 22-11-2004 22:37:32

Vorige topic - Volgende topic

Dennis

Vandaag even tegen mijn neef die een Volvo 460 2.0 heeft een stoplicht sprint gehouden (uitkomst lijkt mij duidelijk  ;D). Nu gaat het om het volgende: als ik hard op trek en wielspin krijg dan gaat dit met zo veel geweld gepaard ( gebeuk uit het vooronder) dat mijn centrale portier vergrendeling er spontaan van op slot schiet. Is dit een bekend fenomeen ?

Peth©oni

Citaat van: Dennis op 22-11-2004 22:37:32
Vandaag even tegen mijn neef die een Volvo 460 2.0 heeft een stoplicht sprint gehouden (uitkomst lijkt mij duidelijk  ;D). Nu gaat het om het volgende: als ik hard op trek en wielspin krijg dan gaat dit met zo veel geweld gepaard ( gebeuk uit het vooronder) dat mijn centrale portier vergrendeling er spontaan van op slot schiet. Is dit een bekend fenomeen ?

eeeh.... nee  8)

CiteerVandaag even tegen mijn neef die een Volvo 460 2.0 heeft een stoplicht sprint gehouden

Je zoekt ze wel uit......  ;D kan je wel...... :o :)

mathh

als ik hard op trek en wielspin krijg dan gaat dit met zo veel geweld gepaard ( gebeuk uit het vooronder) dat mijn centrale portier vergrendeling er spontaan van op slot schiet. Is dit een bekend fenomeen ?

Misschien je schokbrekers versleten voor ?
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

speedyT5

Citaat van: mathh op 23-11-2004 07:56:04
als ik hard op trek en wielspin krijg dan gaat dit met zo veel geweld gepaard ( gebeuk uit het vooronder) dat mijn centrale portier vergrendeling er spontaan van op slot schiet. Is dit een bekend fenomeen ?

Misschien je schokbrekers versleten voor ?

Of misschien zijn je motorrubbers versleten of gescheurd, kan me zo voorstellen dat als je motor een beetje los staat voorin dat dat ook errug vreemde verschijnselen kan veroorzaken, ben benieuwd.
Laat je nog wel weten wat het was als je het hebt gevonden?
succes
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Bas850

Hoi Dennis,

Is dit niet je tracs die ingrijpt bij zoveel wielspin?

Groet Bas
"to finish first, you first have to finish"

thuur

Ik heb wel laatst een leen-S40 gehad met een enorme diepe kras (5 cm diep) over beide deuren had lopen. Bij hard remmen en optrekken ging de cv snel aan/uitschakelen en knipperde het lampje op het dashboard.

Mijn theorie: slot/schakelaar was dusdanig beschadigd door de impact dat het syteem op het randje balaceerde van 'open/dicht' waardoor krachten tijdens remmen/optrekken ervoor zorgen dat het systeem denkt te moeten schakelen.

Ik denk dus dat je een los contact in een van je deursloten hebt.

Gr 8)

PS: gefeliciteerd trouwens met die fantastische overwinning op die 460 ;D

Dennis

Citaat van: Bas850 op 23-11-2004 10:01:51
Hoi Dennis,

Is dit niet je tracs die ingrijpt bij zoveel wielspin?

Groet Bas

Hij doet het ook met Tracs uit.

Dennis

Citaat van: thuur op 23-11-2004 10:54:30

PS: gefeliciteerd trouwens met die fantastische overwinning op die 460 ;D

;D ;D ;D

Bedankt voor de tips zover.Ik zal er verder achteraan gaan en laten weten (als ik het kan vinden) wat het is