Stuur trilt bij het starten van de auto

Gestart door clemturbo, 12-09-2011 11:12:20

Vorige topic - Volgende topic

clemturbo

Ja, waar ik sleutel in de loods van mijn kameraad ligt een super vlakke vloer.
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

FRANQ

Zit het rubber van de bovenste motorsteun gemonteerd met de verbinding (in het rubber) horizontaal of verticaal?

Het moet verticaal staan zodat de open ruimtes voor en achter de verbinding de schokken opvangen.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

clemturbo

Eddy-E

Zou het de stuurpomp kunnen zijn die op laag toerental wat raars doet?
850 2.5 10v 94

clemturbo

Lijkt mij niet, dan zou hij het ook doen bij stationair doen, als je dan aan het stuur draait.

Naar mijn idee komt het door de kantel beweging van het blok bij het starten.
Stuurhuis zit op het subframe, blok zit daar boven op, dan wordt bij het starten de trilling van het blok doorgegeven aan het subframe. Tenminste zo bekijk ik het.
Dan ga je denken wat houd die trillingen normaal tegen, de rubbers waar het blok in hangt.

Zouden dus nu alleen nog de twee hydraulische motorrubbers kunnen zijn......

Boemeltje

Het gaat niet toevallig gewoon om een diesel hè? Die trillen volgens mij sowieso bij aanslaan/uitzetten ;D

clemturbo

Ries van de Zilverschuit

Het heeft even geduurd, maar ik heb de oplossing waarschijnlijk gevonden voor de trillen bij het starten bij mij. Na het vervangen van alle motorrubbers was het probleem er nog steeds.

Nu heb ik ook de kruiskoppeling tussen het stuurhuis en de stuurkolom vervangen en toen was het weg. Er zat iets speling op. Ik voelde ietsjepietsje speling in de kruiskoppeling. De hefboomwerking van het stuurkolom deed de rest, vermoed ik. Na verniewen van de kruiskoppeling was de speling weg en ook de trilling. Misschien had ik het zelfs alleen kun verhelpen door de bout strakker aan te draaien bij de aansluiting met de stuurkolom. Dat lijkt een soort speicaal boutje te zijn om de boel goed vast te klemmen.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

fpede

ik denk dat ik die ook maar eens laat vervangen,... zit ook met speling op het stuur, en nu het stuurhuis+ de stuurkogels vervangen zijn,... kan het enkel daar aan liggen denk ik.

;)

Ries van de Zilverschuit

Misschien is het al te verhelpen als je de bovenste bout van de kruiskoppeling wat strakker aantrekt. Maar dan moet je daar wel speling voelen, lijkt mij. Even de hand om de as leggen en dan omhoog en omlaag wrikken.

Overigens is de constructie van de stuurkolom van een X70 wel iets anders dan van een 850.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue