Rick S70 T5

Gestart door rickgriem, 30-10-2013 12:17:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rickgriem

na aantal jaar volvo te rijden toch maar een blog beginnen.
Ik ben al een aantal jaar geregistreerd op forum(vooral veel gelezen), nu toch me eigen blog beginnen.

Op me 18de begonnen met volvo 850 glt uit 92 gekocht met 256dkm op te teller en staat momenteel op 340dkm en stil going.

omdat ik altijd een t5 wou hebben maar aan mijn eisen moest voldoen, heb ik op mijn 22ste een S70 t5 uit 98 gekocht met 220dkm op de teller.
Vervolgens moest de glt verkocht, mijn vader zei dat gaat niet gebeuren hij is net technisch goed dat is zonde dus die rijd nu de glt.
foto`s zeggen meer als worden dus hierbij de foto`s van de S70.

bij aankoop zag de S70 er zo uit.



na een jaar en aantal passingen zo:




wat is er allemaal aan gedaan:
verlaagd
mistlampen
nieuw koplampglazen
nieuwe knipperunits voor incl. usa fitting
elektrische uitschuifbare antenne
r-bumper geplaatst en meteen achterbumper over laten spuiten
koplampwissers
nieuwe schokdempers voor
veerpootbrug voor en achter
nieuwe remschijven, remblokken, klauwen voor.
rondom parkeer deukjes verwijderd
xc grill
zwart stuur
carter ventilatie vervangen
nieuwe koppeling ivm lekkende krukaskeerring
abs module door laten solderen
distributieriem, multiriem, waterpomp, spanner en looprollen
en verder standaard olie beurtjes enzo.

afgelopen maandag met de storm een boomtop over mijn auto gewaaid, dus nu bezig met schade en lekker rond rijden.



tot zover me eerste post,






UserID6342

Mooie auto hoor en wat zonde van die schade van die boomtop.  Ben je lekker mee want is erg moeilijk om dat vergoed te krijgen....

rickgriem

bedankt voor complimenten.

ja schade is erg vervelend, de tak is vanaf achter over me dak, motorkap en zijscherm gegleden en ook me raamstyle nog meegepakt.
de gemeente mannen vertelde me dat ik de schade bij hun kan claimen, dus dat ga ik proberen.
gister even bij schadeherstel bedrijf langs geweest voor een offerte, dan afwachten wat ik vergoed krijg.

Marty__Mouse

Balen van die schade inderdaad.. Maar echt een plaatje van een auto hoor!! Mooie kleur, goede velgen en mooie bumper ook!

Goede binnenkomer hier op het forum..  ;D
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

t5joost

mooie wagen
wel erg zuur van de schade, hopelijk valt alles mee

Thijs850

Hey Rick, je bent de S70 aardig aan het uitbreiden. We hebben je dit jaar gemist met de NH-polder meeting.
Het was met deze mooie uitbreidingen een leuke 2e binnenkomer geweest.
Zonde van je schade, ik hoop dat het goed afkomt.
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 312.500

Julian

Knappe S70! Inderdaad jammer van de schade, zijn er helaas meerderen geweest die schade hebben opgelopen afgelopen maandag, succes met het herstel.
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

TonV70R

Mooie auto, heeft destijds in Enter gereden en ben er ook nog wezen kijken (zat helaas toen even zonder werk dus twijfelde toen nog). Toen ik werk had was deze net ingeruild in Lieren.
Inderdaad een mooie auto geworden, je bent er goed mee bezig.
Jammer van de tak en hopelijk kun je eea vergoed krijgen en zie je de schade na reparatie niet meer.
Veel plezier ermee.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

rickgriem

@thijs ik was op vakantie tijdens de poldermeeting. Hoop er komend jaar wel weer bij te zijn.

@ ton de vorige eigenaar komt inderdaad uit enter!  Ik heb nog even contact met de beste man gehad ivm alle onderhouds vacturen die hij me toe gestuurd!

De reparatie gaat goed komen,
De schade inspecteur vertelde me dat meeste eruit gepolijst kan worden, maar dit is niet 100% zeker en dat konden ze pas zien als ze bezig waren!

rickgriem

Vandaag de offerte van het schade herstel gehad.
het schade bedrag is €470!
Nu afwachten of de gemeente uitkeert.

cornelis-b

Knudde van de schade en nu maar hopen dat het vergoed word, maar wel een mooie S70 in , voor mij, de mooiste kleur 427  :eusa_clap:
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij


Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

hertogjan6

zo zo nette S!! uiteraard in de mooiste kleur! is de schade ernstig?
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

rickgriem

vandaag weer bezig geweest met de S70.
hij word donderdag apk gekeurd, afwachten of ze nog mankementen vinden.

eerst de stuurbekrachtiging olie ververst.
voor:

na:


vervolgens de handrem even afgesteld en de winterbanden gemonteerd:

was wel erg krap met plaklood bij de remklauw.

zomerbanden schoongemaakt en in de garage gelegd.

deze wil ik volgende winter opnieuw laten poedercoaten. huidige pioedercoating begint los te laten bij wielbouten.
waarom pas volgende winter? omdat dan de zomerbanden op zijn en kan er meteen vers rubber omheen.

de schade is er uit te polijsten volgens het schade herstelbedrijf.
heb de poets spullen liggen nu alleen de tijd nog. (hoop alleen dat ik het er met de hand uit gepoetst krijg, heb geen machine)

Marty__Mouse

Goed bezig hoor.. Maar hoe vaak moet je de stuurbekrachtigings olie verversen eigenlijk?
Volgens mij is dat bij die van mij nog nooit gebeurd.. Tenminste niet sinds dat ik hem heb..
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ries van de Zilverschuit

Zuig er dan ook maar eens wat uit met een spuit. Bij mij was de kleur indertijd roestbruin en de olie rook naar gebrande nootjes. Helder rood, zoals op de foto, is de bedoeling.

Of het veel uitmaakt bij het sturen, weet ik trouwens niet. Het viel mij niet direct op in ieder geval.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue