Avonturen met een Alter 1 - Bakwissel en andere 'avontuurtjes'

Gestart door twotone, 30-10-2013 21:54:15

Vorige topic - Volgende topic

twotone

Al een tijdje weinig gedaan op 't forum, een goed jaar niet ingelogd volgens mij..  De volvo is er nog steeds, hoop meegemaakt en aan gedaan, maar sinds dat ik van de gemiddeld 30 dagen in de maand er 25 in Zweden/Norge doorbreng weinig tijd en zin gehad om op een forum te zitten  ;D Sinds vandaag weer vlekkeloos door de keuring, en met dank aan rutger weer mooie velgen d'r onder.

Veel nieuws is er niet, de auto smoelt wat anders en 7 jaar rijden hebben toch cosmetisch wel hun tol geeist.. Maar 't is ook een oneindig project  ;) ;D

Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Ries van de Zilverschuit

Tja, dat heb je altijd met iets dat rijd. Eist altijd zijn cosmetische tol. Acht jaar geleden auto heb ik mijn auto helemaal over laten spuiten. Als ik nu alle schade zie, vraag ik me: waarom heb ik dat eigenlijk toen gedaan? Gisteren nog schampte een buurmeisje langs de hoek van de voorbumper. Lelijke schaafplek, terwijl ik de vorige van de andere buurvrouw net had weggewerkt... 

Leuk dat je weer wat van je laat horen. Laatste post is zelf van twee jaar terug.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Thijs850

Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

twotone

En nog wat meer dagen niet  ;D

Auto doet 't nog steeds, maar begint nu toch tijd te worden voor wat flink onderhoud. Mijn werk als internationaal chauffeur heeft dat toch wel in de weg gezeten, en nu gaat het achterstallig onderhoud mij in de weg zitten.. Binnenkort meer.

Thijs850

Wist je de login nog 😂 op het oog valt het wel mee maar is het zo erg..

twotone

Het heeft een paar jaren geduurd, maar eindelijk nieuwe sloffen gevonden in de juiste maat  ;D ET is niet helemaal lekker, maar gezien de geringe kilometers die er nog gereden worden valt het ook wel weer mee.

Menno3274

Is de ET veel lager dan 40? In ieder geval zo ziet het eruit. ;D

De velg kan hij wel hebben wat mij betreft. :)

Thijs850

twotone

Citaat van: Menno3274 op 27-03-2023 09:47:04
Is de ET veel lager dan 40? In ieder geval zo ziet het eruit. ;D

De velg kan hij wel hebben wat mij betreft. :)

De ET zat rond de 20, maar er is nog wat van het montagevlak afgedraaid waardoor het nu ongeveer 23 zal zijn. Achter zitten er nog spacers tussen van ik geloof 15mm, maar ik wacht nog even op een setje wielbouten van de normale lengte en dan gaan die er tussenuit.

twotone

Citaat van: Thijs850 op 18-12-2022 22:25:41
Wist je de login nog 😂 op het oog valt het wel mee maar is het zo erg..

Komt 'ie dan he, in willekeurige volgorde  ;D

- Radiateur lichte KVS lekkage
- Olieverbruik, wanneer de centjes er zijn mooi moment voor een koprevisie bij Kylian en kornuiten
- Steenslag motorkap
- Loslatende blanke lak + kleur op het zijscherm LV, RV komt er aan
- ECC kleppen werken niet optimaal, div. storingen
- Verstopte waterafvoer dakraam en/of kachelhuis
- Hemelbekleding is 2 jaar terug gaan hangen, moet ooit nog opnieuw bekleed worden
- Aandrijfassen maken geluid bij maximaal insturen, is eigenlijk nooit anders geweest maar moet toch een keer wat aan gebeuren
- Achteras is inmiddels wel toe aan revisie, begint steeds meer op te vallen in de wegligging
- Dashboard, en eigenlijk al het kunststof in de auto is zo broos als maar kan, piept kraakt en breekt als het de kans krijgt
- Voorbumper met onderlip + achterbumper + spoiler mogen wel eens een keer fatsoenlijk in kleur
- De diverse ongespoten delen op de voor + achterbumper zijn weer toe aan een behandeling met lijnolie ofwel vervangen voor nieuw
- Een heeeeeeele hoop kleine dingen die ik hier vergeet, maar wel een keer moeten.

En ik ben nog op zoek naar een soort dakrek zoals glazenwassers vaak op de bus hebben, voor de vakantie. Puur omdat ik weiger een kar te trekken en een dakkoffer mij te klein is.

'T houdt je bezig zo'n auto  ;)

Thijs850

Hou op schei uit je blijft bezig, maar het is en blijft leuk. Ik heb vorig jaar scherm op de kop getikt en laten spuiten. Goede schermen zijn wel zeldzaam.

big ben

Net wat je zegt ..je blijft ermee bezig, dat kan ook niet anders en dat mag ook daarvoor is het een hobby en bestaat het forum. De voorschermen worden inderdaad schaars, aan de meeste mankeert wel wat. Zo te zien komt het helemaal weer goed met jouw estate, en de velgen staan goed  8).

Ook mijn A1 is op dit moment in remissie  :).

de Boeing

Goed bezig.

speciale velg ook! (comfort zal wel wat minder zijn ermee  ;D)

en als je ooit je dashboard gaat aanpakken/versterken: ECC kleppen ombouwen naar manueel (dat zou ik nu doen, want het blijft een drama met die dingen)

twotone

Citaat van: de Boeing op 28-03-2023 10:08:29
Goed bezig.

speciale velg ook! (comfort zal wel wat minder zijn ermee  ;D)

en als je ooit je dashboard gaat aanpakken/versterken: ECC kleppen ombouwen naar manueel (dat zou ik nu doen, want het blijft een drama met die dingen)

In de buurt is iemand een A1 sedan uit elkaar aan het trekken, had al mooi de MCC over gekocht, nu nog eruit zien te slopen ;D Al wil ik wel kijken of de ECC nog te repareren valt. Heb 1 klep alweer aan de praat.

Vulk

Citaat van: twotone op 27-03-2023 21:23:04Komt 'ie dan he, in willekeurige volgorde  ;D

- Radiateur lichte KVS lekkage
- Olieverbruik, wanneer de centjes er zijn mooi moment voor een koprevisie bij Kylian en kornuiten
- Steenslag motorkap
- Loslatende blanke lak + kleur op het zijscherm LV, RV komt er aan
- ECC kleppen werken niet optimaal, div. storingen
- Verstopte waterafvoer dakraam en/of kachelhuis
- Hemelbekleding is 2 jaar terug gaan hangen, moet ooit nog opnieuw bekleed worden
- Aandrijfassen maken geluid bij maximaal insturen, is eigenlijk nooit anders geweest maar moet toch een keer wat aan gebeuren
- Achteras is inmiddels wel toe aan revisie, begint steeds meer op te vallen in de wegligging
- Dashboard, en eigenlijk al het kunststof in de auto is zo broos als maar kan, piept kraakt en breekt als het de kans krijgt
- Voorbumper met onderlip + achterbumper + spoiler mogen wel eens een keer fatsoenlijk in kleur
- De diverse ongespoten delen op de voor + achterbumper zijn weer toe aan een behandeling met lijnolie ofwel vervangen voor nieuw
- Een heeeeeeele hoop kleine dingen die ik hier vergeet, maar wel een keer moeten.

En ik ben nog op zoek naar een soort dakrek zoals glazenwassers vaak op de bus hebben, voor de vakantie. Puur omdat ik weiger een kar te trekken en een dakkoffer mij te klein is.

'T houdt je bezig zo'n auto  ;)

Gewoon beetje bij beetje aanpakken zou ik zeggen.
al zou ik de dingen die uitlijnen vereisen misschien wel combineren.

Een opfrissing van de achteras doet wonderen met het rijgedrag trouwens.
Nieuwe hemelbekleding heb ik recent laten doen. Kost je een rib uit het lijf en uiteindelijk merk je er weinig van. Hoe vaak kijk je nu naar het plafond? Maar als het nodig is...