Vroeger Wannabee R en de rode N, nu GGZ

Gestart door blauweroffel, 31-10-2013 18:21:34

Vorige topic - Volgende topic

big ben

blauweroffel

Recente foto's van de blauwe gaat ff niet, mn broer rijdt er op dit moment mee rond in Gorinchem ..... totdat zijn alpina uit de 5 serie weer on the road is.

Ben wel even een tijd bezig geweest met  de overpeinzingen om er mee te stoppen. Want ik heb veel lol gehad , veel geleerd (dank aan aale forummers die mij van advies hebben voorzien  :eusa_clap:, vooral op technisch gebied (al zeg ik t zelf....) heb vorige week nog een wiellager vervangen bij  de rode en bij de groene de rechteraandrijfas en rechter draagarm vervangen.

In de tijd dat ik zonder werk thuis zat is het forum van bijzondere waarde geweest, heb er toen vele uren vertoefd. Toen had ik er de tijd voor.... ;D

Maar ik merkte ook dat ik niet altijd in staat was om op tijd soms dingen op tijd te regelen. Daar waren anderen dan weer de dupe van en dat is iets wat ik niet wil. Dus het "handelen" in onderdelen , daar stop ik mee. Een mede forummer heeft al belangstelling getoond om alles in een koop over te nemen dus het blijft dan een beetje in de forum familie.  :)
En dan ook maar meteen rigoreus: de blauwe staat te koop en als iemand de groene wil hebben, dan regel ik dat ook. Zo niet, dan rij ik m op.

Dit is het plan voor de komende twee jaar:
Ik heb ook nog ergens een kever cabrio karmann uit 79 (een van de laatsten) staan, drie jaar geleden bij iemand neergezet en daar staat ie nu nog. Die moet worden voorzien van een nieuwe verflaag en dat betekent: helemaal uit elkaar, alle verf etc eraf en opnieuw in de grond en definitieve laklaag.. De auto is hard, dus er valt niet veel aan te lassen.
Dit ga ik doen  op de zaterdagen (met vakkundige hulp) en als ik er mee klaar ben gaat ie ook weg.

En als dat is gebeurd, dan ga ik op zoek naar een CY op gas, of een BMW cabrio met veel te veel pk's. (ik heb al een keer gereden in de 5 serie alpina en wat een feest was dat!!!) Wordt het een CY, dan meld ik mij wel weer een keer.

BR

maruska

Keuzes in het leven maken is niet makkelijk, de juiste keuze maken is het moeilijkst.
Goed neergezet dit, en ik ga ervan uit dat het een CY wordt ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

blauweroffel

ik ga wel verder met de rode, dus in mijn laatste stuiptrekkingen als forummer:

https://www.youtube.com/watch?v=GQkFGLpjsDQ

CFE CanbusFunctionExtender: je kan allerlei technische snufjes toevoegen aan je N

iemand hier ervaring mee?

BR

maruska

volgens mij heeft elianmars zon ding (gehad)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Sbv

Citaat van: maruska op 24-09-2015 11:22:44
Ewout en nu is het ding gelanceerd ivm storingen volgens mij

elianmars

Citaat van: maruska op 24-09-2015 11:22:44

Nope. Zit er wel al jaren over te dubben trouwens ;D

blauweroffel

De advertentie voor de blauwe aangepast en enkele foto's op gezet. Staat nu ook op autoscout.

Ik ga er echt mee stoppen, van de week gaat mn hele opgebouwde voorraad aan onderdelen naar een forumgenoot als we het eens kunnen worden.

Maar.......gisteren een DOP T5-R uit 95 tegen gekomen. Automaat, rond de 3 ton gelopen. Interieur ziet er heel goed uit, zit een R achterklep in die uit zich zelf dichtvalt  ;) , komt van een R (handgreep in kleur en R op de klep). Samen met broer wezen kijken en samen gekocht. Over de prijs mogen we niet klagen  :eusa_dance:
Moet wel wat aan gebeuren: pomp cc ligt naast het luchtfilter, distributie gedaan bij 230, maar wellicht voor de zekerheid doen, draagarmen voor zagen er niet fris meer uit en ik verdenk de veerpootlagers voor dat die op zijn: ik wordt een "kenner" :P je zit dit omdat aan beide kanten in het midden van het spatbord de rand boven de wielen gebobbeld zijn (een bobbel die wijst rg band) en de wielkuip is daar wat weggesleten. Dit komt volgens mij omdat het wiel in bochten icm verkeersdrempels de wielkast raakt. En dat komt door gare veerpootlagers. (ik zie dit bij  mn eigen blauwe)
OF...... te brede banden?
Originele grill er weer in, en nog wat kleine dingetjes. Helaas geen boekjes bij, dus ook geen mooi mapje. Maar je kan niet alles hebben

foto'tje gemaakt:

We zien wel wat we er mee doen.
Wellicht tijdje in rondrijden en weer ..?

BR

portlock

Succes met de t-5r, word er weer 1 gered.
Op de foto lijkt nog redelijk goed in de lak te staan
'06 V70R AWD Black Sapphire GT6     12-'16 / Heden
'98 V70R AWD Saffron AUT4             11-'13 / 12-'16
'94 855 T-5R Cream Yellow Handbak   10-'14 / Heden
'95 854 2.5 10v Wit Handbak            08-'15 / 10-'15

blauweroffel

Zit zeker zeer strak in de lak, maar links boven op dak in het midden naast de rail wat roest en de klep zelf heeft roest onder de strip.
Dus dat zal op zoek worden naar een andere achterklep in DOP, is denk ik het goedkoper dan opnieuw spuiten.
De bekleding van de achterklep is ook met diverse zelftappers vastgezet, dus dat kan ook beter.
In de spoiler zit geen remlicht, dus dat is ook een teken dat deze klep van een R afkomstig is, want die hadden origineel geen remlicht er in zitten, volgens mij.

BR

blauweroffel

Gisteren met de rode over het circuit van Zandvoort gereden.
Eerst met een alpina uit de 5 serie als bijrijder om zo het circuit wat te leren kennen en iets van een "ideale lijn" te ervaren. (8 cilinder, 350 pk op de achterwielen, geloof me maar dat dat gaat als de brandweer....)
Het regende heel licht, in in een dubbele bocht (re-li)(bocht 13?) had een porsche de vorige dag olie verloren dus dat was oppassen geblazen.

Toen aan het eind van de dag met de rode N 4 zelf rondjes gereden.
Ik heb hier nokian banden onder zitten, behoorlijk nieuw (max 5000 mee gereden)
Ik zal het kort houden: grip: nul.......  :-X :-X ik voelde de auto af en toe wegglijden, achterkant brak vrij gemakkelijk uit en in de bewuste  dubbele bocht stond ik in no time achterstevoren. En ik reed zeker niet hard, want het was de eerste keer op een circuit waarbij ik zelf reed.
De tweede reden dat ik voorzichtig was, was omdat een ervaren coureur een twee uur daarvoor zijn 328 in de  vangrail had zitten bij het uitkomen van een bocht. Dus wie ben ik.... :o)
Maar het was erg leuk om te doen.
Maar wel op zoek naar andere banden  :P

Vandaag Arjen850 blij gemaakt met wat spullen, dus weer wat opgeruimd.

BR

blauweroffel

De nokians van de volans laten halen en bridgestones er op gezet (die komen van de thors af)
Eens kijken hoe dat rijdt.

De HU1205 navigeert niet meer: geeft voortdurend de melding: probleem met de routeplanning.
Dus andere er in: die is niet te bedienen tijdens het rijden, dus de instellingen even veranderd. Hij doet t wel, maar het duurt een minuut voordat hij gaat navigeren.

Nu nog op zoek naar een ander ecc unit, want ik verdenk deze ervan dat ie kapot is. de verwarming doet te niet goed: links is even warm, maar blaast na een tijd weer koude lucht, rechts alleen maar warm en volgens mij meteen ook maximaal.....

BR

blauweroffel

Vandaag dus verder gegaan met het opruimen van spullen:

drie dashboarden 850 met houtinleg weggegooid
twee voorstoelen uit classic weggegooid
divers plastic materiaal
achterklepbekledingen weg
oude radio.s weggegooid
interieurdelen weg
portier livo classic weg, inclusief glas en raammotor

volgende week deel II, het ruimt aardig op dat wel

Morgen verder puzzelen waarom ik de T-5R DOP niet aan de praat krijg. Het lijkt er op de de startblokkering niet wordt opgeheven. Heb nieuwe batterijen in de grijze eenknops aB gedaan. Het alarm op de linker A stijl geeft geen enkel teken van leven, niet na lang drukken, niet na kort drukken. De accu houdt zich zeer goed overigens, want de meeste aacu's hadden het na zoveel startpogingen allang opgegeven....
Er is aan gesleuteld: er  zit een nieuwe bobine in, de accu is nieuw, de pomp van de cc ligt geklemd naast de accu, moet nog onder de accuplaat worden gemonteerd.

Ik heb de gebruiksaanwijzing van de AB en alarm, maar die geeft helaas geen soelaas hoe nu het blokkeringsprobleem op te lossen.

BR

blauweroffel

Merkwaardig toch..
Je wil er echt mee stoppen, staan er nu toch al weer een paar weken 4 volvo's voor de deur  ???

Gisteren heb ik 4 meteors met winterbanden in Nijverdal gekocht, dankzij een tip hier op MP. :D
Ben er blij mee, want ze zien er nog heel mooi uit. IK heb ze op de rode gezet. De volans hadden zomerbanden, vandaar.
Staat best wel mooi. Zal een foto maken en hier op zetten.

Voor de rode ben ik op zoek naar een betaalbare ecc unit, want de huidige is kapot. De linkermonden blazen na een paar minuten koude lucht en na calibreren en opnieuw software downloaden bleek dat een van de knoppen kapot is. Een nieuwe ecc kost 650 euro, maar een 2e hands moet uit 2001 zijn. Eens kijken of estateservice nog wat heeft.

Met de groene T5-R nog niet verder opgeschoten.(start niet, startblokkering....) Denk dat ik die maar naar de dealer ga brengen en hen vraag of er wellicht het eea opnieuw moet worden geinstalleerd/ingelezen.

De andere groene had vrijdag een vastgelopen remklauw rechtsvoor. Bleek dat de stofhoed niet goed zat en er daardoor wat corrosie zichtbaar was op de zuiger. ANWB heeft hetkeurig gefixt.  :eusa_clap:
Binenkort een complete houtset in zetten. En Vulk wat foto's mailen, maar dat lukt niet goed , ggrr

De blauwe staat al een hele tijd stil. Als ik m nu start hoor ik de klepstoters tikken.

BR

blauweroffel

Update:

De groene 10 klepper is verkocht en vanavond opgehaald.

Nu de blauwe nog, maar daar is ook belangstelling voor  :eusa_dance: :eusa_shifty:

BR