borgring homokineet

Gestart door stotteraar, 03-11-2013 20:18:57

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Met spreider bedoel ik een tang die ring wat kan spreiden. seegerringtang heten die dingen

UserID6342

Hmm, voor beide manieren is wat te zeggen....

@aan al diegene die nog nooit een homokineet naar zijn moer hebben geslagen (wat vast een keer gebeurt of gebeurt is als je het vaak doet) lekker doorgaan ;D

@een ashoesspreider / bootgun kan echt heel prima, mits je de juiste rubbers gebruikt (waar heb ik dat meer gehoord), deze kunnen namelijk tegen dat tijdelijk oprekken !

stotteraar

OK, het wordt verwarrend voor een oude, eenzame man....  ;D

Ik heb geen spreider, dus dat valt af.

Is die segering of hoe het  ook heet dat borgding waar ik het over heb?
En moet die er nieuw op of kun je die weer gebruiken?

Sbv

beide zelfde benaming. Bij mijn weten kan je deze wel hergebruiken, al zat er bij mijn nieuwe as hoes wel een nieuwe en die heb ik dus gebruikt

stotteraar

OK, bedankt allemaal!

stotteraar

Gelukt, maar wat een gekloot.
Ik weet er niks van, en iedereen die advies geeft weet er alles van, en dat wekt wel eens verwarring  Het gaat over even dit tikken, even een spreider, toch oppassen met tikken, geen spreider want dat is niet goed, beroepsdeformatie, dus. ;D.
Je moet dus de homokineet aan de wielkant losmaken. Ik las dingen over de bakkant, maar die moet niet. Als je die borgring weghaalt en vernielt, ben je dus fucked omdat die borgring bij Volvo helemaal niet bestaat. Je snapt al wat ik heb gedaan.  ;D
En dan kom je aan een nieuwe aandrijfas.
Of je moet een nieuwe borgring die niet bestaat in het Volvo-universum via een parallel universum Edd China-en.
Dus: de wielkant, mensen!
Met dank aan mijn vriend Ilja Hengeveld en de erg aardige Fred van Arendsen Doetinchem, die me duidelijk hebben uitgelegd hoe het wel moet.
En daarna aan onszelf omdat we die kuthomokineet aan de bakkant weer in elkaar wisten te zetten.
Ik word, hoe meer ik snap van deze auto's, steeds minder enthousiast over Volvo.
Ik weet gelukkig over andere auto's helemaal niets (behalve de 28 jaar oude nissan micra van mijn wederhelft, die het altijd doet als je af en toe de klepjes stelt en waarmee ik altijd naar Arendsen kan rijden als de v70 weer platligt) , dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal  ;D