HU 1205 inbouwen in V70...

Gestart door BBS, 20-09-2013 23:13:02

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Even het topic uit mijn eigen blog gekopieerd:

Er ligt al een tijdje een HU 1205 op de plank te wachten op montage in de roffel.

Het wachten was op een verloopkabelsetje van een SC naar HU. NickGR was zo vriendelijk om een setje op te sturen om het te proberen :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: Gisteren op de post gegaan en vandaag heeft de postbode het afgeleverd bij de buren. ::) Daar maar het pakketje weer gearresteerd en met de kabels, code en HU de auto in gedoken.
De versterker er tussen uit gehaald, antenne stekker erin en luisteren.
Het eerste wat opvalt, de tweeters op het dashbord worden met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet aangestuurd. :-\ Exact dezelfde situatie als met de SC805 ::) Het verdere geluid is wel goed, maar ik had eerlijk gezegd beter verwacht. Mede omdat ik al een poos rondrij met versterker en dat het geluid "voller" klinkt....

Wat gaat er gebeuren? Deze HU 1205 gaat de verkoop weer in en ik ga op zoek naar een HU1205 met een aansluiting voor een versterker én een aansluiting voor een CD wisselaar. Dan hopen dat de bestaande versterker aan gesloten kan worden op een HU1205 en de wisselaar moet ook werken.

Een andere oplossing kan zijn dat er helemaal geen HU1205 in de wagen maar dat ik op zoek ga naar een bovendek met centerspeaker en een SC901/900 op de ga tikken en de versterker en wisselaar mooi laat zoals het nu is.

Maar eerlijk gezegd vind ik de uitstraling van een HU1205 net even iets sjieker dan een SC....

Wie kan/wil er duidelijk geven in deze kwestie. :eusa_pray:
Volvoloos....

blauweroffel

Vandaag een HU1205 in een V70 uit "99 ingebouwd.
Hiervoor eerst twee witte contrastekkers aan de grijze en groen gemaakt.

Hierbij een groene stekker gebruikt waarbij alle poortjes voorzien waren van een draad. Maar het lukte: Wel moest ik de rode van de witte contrastekker solderen aan gele van de groene stekker en andersom. DE rest van de draden uit de witte contrstekker een op een aande groene. Hield er 5 over die uit de groene kwamen.

een hiervan is voor het dimmen van de verlichting van de HU, maar die heb ik niet gebruikt. De snelheidsdraad zat al in de zwarte stekker van de classic, dus dat was geregeld. Even goed uitzoeken hoe je de draden voor alle speakers soldeert: die zitten nl in de kleine en grote witte contra stekkers.

Boel aangesloten en het werkte :eusa_dance:

Maar.... er moest nog een parrot kit tussen worden gezet: twee contrastekkers bij volvo tech besteld: een voor de parrot (zitten iso stekker verbinding in die je aansluit op de parrot)en een grijze contrastekker met twee isostekkers.

Maar nu bleek dat in de parrotset een draad halverwege ophoudt in een stekker: het snelheidssignaaldraad.
Uiteindelijk een ongelooflijke hoeveelheid draden en stekkers, maar de parrot werkt nu ook over de speakers.

en de gps antenne links boven de tellerunit geplaatst.

De HU schuift in een houten middenconsole en ik heb de indruk dat de uitsparing voor de HU net iets te klein is in dit houten gedeelte..

In alle drukte geen foto's gemaakt, sorry