Vervangen achter ruitensproeierpomp

Gestart door Edwin08, 09-11-2013 16:51:22

Vorige topic - Volgende topic

Edwin08

Marty__Mouse

Ja dat is em! Heb wel eens verhalen gehoord dat mensen hem zelf gefixt/nagemaakt hebben.

Pompje voor de ruitenwisser is de bovenste op je tankje onder de motorkap.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

mehn

Bij mij ziet het terugslagklepje er anders uit, maar het zit wel op die plek.
Dit lijkt me gewoon een koppelstuk, zonder klepje.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maruska

wellicht zijn er verschillen tussen 850 en v70 maikel ?\
bij mij ziet ie er ook anders uit..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Edwin08

Ik heb inmiddels de terugslagklep gevonden. Deze zit in de achterklep direct onder de ruitensproeier. Logisch eigenlijk ook wel van het doel van deze klep is te voorkomen dat de ruiten sproeivloeistof terug loopt. De foto die ik heb gemaakt lijkt mij eerder die van een soort koppelstuk

volvobug

Citaat van: Edwin08 op 26-11-2013 14:58:10
Ik heb inmiddels de terugslagklep gevonden. Deze zit in de achterklep direct onder de ruitensproeier. Logisch eigenlijk ook wel van het doel van deze klep is te voorkomen dat de ruiten sproeivloeistof terug loopt. De foto die ik heb gemaakt lijkt mij eerder die van een soort koppelstuk
Yep, is gewoon recht toe recht aan koppelstuk. Vast bedoeld om in het fabricageproces compleet voorbereide achterkleppen in de voorbereide koets te kunnen hangen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mehn

Bij mijn 850 zit op de plek van het koppelstuk ook een terugslagklepje. Ik denk dat dit bij de V70 ook zo hoort.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvobug

Citaat van: mehn op 26-11-2013 15:33:00

Bij mijn 850 zit op de plek van het koppelstuk ook een terugslagklepje. Ik denk dat dit bij de V70 ook zo hoort.
Nu je het zegt, meen me te herinneren dat dat lange rechte koppelstuk rechts onder de laadvloer zit bij mijn V70 en in de stijl een terugslagklepje  :eusa_think:
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Edwin08

In mijn V70 zit dat rechte koppelstuk (op foto) in de stijl en de terugslagklep in de achterklep direct onder de ruitensproeier. Ik werd hierdoor getipt door Estate Services en het klopte

Wouter1973

Wat bij mij ooit een euvel was, is dat de slang -die vlak langs het rechter achterklepscharnier loopt- knikte zodra de achterklep dicht ging. Met als gevolg geen vloeistof over de achterruit.