Verbrand plastic geur en lampje grootlicht.

Gestart door Pimmers, 12-11-2013 08:48:41

Vorige topic - Volgende topic

Pimmers

Ik schrok me dood vanochtend, sterke plastic brand geur en lampje grootlicht ging zwak branden....

Meen te zien in de auto voor me dat alleen de linker grootlicht lamp brande.

Kan iemand me helpen?

Groeten Pim
Beter te snel dan nooit gedaan 😄

maruska

ik zou de kabelboom even gaan nalopen, grote kans dat je ergens een doorgebrande draad krijgt/hebt..
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Pimmers

maruska

ja en nee.
de draden zijn inmiddels al redelijk op leeftijd, maar zouden niet kapot hoeven moeten gaan. echter zitten deze draden altijd in een slijtage gebied (wordt nog wel eens met kabels geklooit/losgehaald etc) waardoor de originele bescherming al weg is. aangezien de draden erg dun zijn, heb je makkelijk kans dat er ergens 1 open is gaan liggen. je grote probleem is wel gelijk, uit te vinden waar dit is. begin even met de kabels die het groot licht aansturen, en het massa knooppunt ervan.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Pimmers

Of misschien de handel/schakelaar intern?

Leek wel of t alleen gebeurde als ik de handel gebruikt had...

Pimmers

Stank lijkt in de buurt van de zekeringenkast vandaan te komen... En dan via de kachel naar binnen...

jeroen74

Mogelijk 104/108 relais... die bestuurt de koplampen.

Pimmers

Pimmers

Nou... Gevonden! Maar niet echt tof..
Waarschijnlijk bij t vervangen van mn turbo slangen t draadje van de tcv tussen t schakel mechaniek op de bak gedrukt. Dus deze was afgeknipt en was sluiting gaan maken.. Draadboom tot onder de ecu opengemaakt, tot daar is de draad verschroeid. En nu nieuwe draad maken en weer dicht bouwen... Ik ben weer zoet.

Plaats foto's in mn blog ;)

jeroen74

Toch apart dat zo'n ongerelateerd circuit het grootlicht-lampje kan laten gloeien :eusa_think:

Pimmers

Hij was ook op 1 plek door een andere mantel heen.