motorwissel vraag.

Gestart door Maxke, 15-11-2013 20:45:34

Vorige topic - Volgende topic

Maxke

hallo,

ik ben perongeluk met mijn auto te hard over een drempel gereden en toen is mijn carterpan gescheurd.
daardoor is hij olie gaan lekken en de motor(na 523000km) helaas vastgelopen.

mijn vraag is,

ik heb een volvo 850 2.5 20v automaat.
heb een andere motor gevonden maar deze komt van een handgeschakelde auto af.
past mijn automaatbak zonder aanpassing op deze motor?
of komen er problemen bij kijken?

Mvg Max.

ps, ik zet binnenkort ff wat fotos op de forum van de 850.

arjen850

Je zult even het toplager (lees: Bus, waar prise as invalt) moeten overzetten, maar verder past het gewoon. En uiteraard je eigen vliegwiel over zetten. En pak dan meteen de krukaskeering mee :D

Maxke

Citaat van: arjen850 op 15-11-2013 20:52:31
Je zult even het toplager (lees: Bus, waar prise as invalt) moeten overzetten, maar verder past het gewoon.
oke, is dat overzetten veel werk? heb er geen verstand van, vandaar dat ik het vraag.

arjen850

Citaat van: Maxke op 15-11-2013 20:55:15
Citaat van: arjen850 op 15-11-2013 20:52:31
Je zult even het toplager (lees: Bus, waar prise as invalt) moeten overzetten, maar verder past het gewoon.
oke, is dat overzetten veel werk? heb er geen verstand van, vandaar dat ik het vraag.

Wat is veel werk, als je het nog nooit hebt gedaan is het veel werk, met ervaring is het allemaal prima te doen. Even de koppelomvormer via startergat losmaken ;)
Denk dat ze qua uren maar zo 2 dagen zullen rekenen.

Maxke

ik ga dit samen met een vriend van me doen die monteur is. maar ik weet dat ik dus een motor van een handgeschakelde auto erin kan leggen.

arjen850

Citaat van: Maxke op 15-11-2013 21:03:45
ik ga dit samen met een vriend van me doen die monteur is. maar ik weet dat ik dus een motor van een handgeschakelde auto erin kan leggen.

Geen probleem :D