volsyntheet naar halfsyntheet

Gestart door Nondepatat, 13-11-2013 10:43:59

Vorige topic - Volgende topic

jeroen74

Dat filtertje zal het verbruik ook niet beïnvloeden... tenzij het een draagbaar portaal naar een andere dimensie is.

Wout-P11

Citaat van: jeroen74 op 14-11-2013 19:55:02
Dat filtertje zal het verbruik ook niet beïnvloeden... tenzij het een draagbaar portaal naar een andere dimensie is.

;D
'99 Subaru Forester S-turbo & '97 Nissan P11 SR20

Vulk

Citaat van: Nondepatat op 14-11-2013 18:29:13
dank voor alle input :-) ik vul bij tot halverwege de streepjes op de peilstok, omdat ik heb begrepen dat de motor meer olie er toch meteen weer uit gooit. Over twee weken wordt de carterventilatie vervangen; misschien dat dat de situatie verbetert. Als t echt erger wordt zal ik eens gaan nadenken over de klepseals. Ik vind 1 op 3000 ondertussen niet echt schokkend.

Overigens zie ik nooit blauwe rook en ruik ik nooit verbrande olie. Lekkage heb ik ook niet, behalve klein beetje bij de aftapplug. Enige wat niet helemaal klopt is dat er een wat dubieuze merkloze oliefilter is gemonteerd door de vorige eigenaar. Heb al nieuw filtertje klaar staan.

Heb je dat ook gecontroleerd buiten de auto? Dus iemand anders gas laten geven en even kijken?
Ik zie ook nooit iets in mijn achteruitkijkspiegel, maar als ik hem 5 minuten stationair laat draaien en dan een dot gas geef, dan komt er een blauw wolkje uit.
Olieverbruik is overigens quasi de helft van dat van jou.

Racingbrick

ik reed met Motul 6100 10W40 rond in mn T5, nu 10W40 4100, dat is de goedkoopste versie van de deelsyntheet van dat merk, verbruik is bijna nihiel. ( 3000 km )
het gaat om de kwaliteit van de olie en de additieven die er in zitten, en de vrijgaves , niet om de viscositeit..
Waarom snappen zo weinig mensen dat toch?

MrCain

Citaat van: Racingbrick op 17-11-2013 11:16:03
ik reed met Motul 6100 10W40 rond in mn T5, nu 10W40 4100, dat is de goedkoopste versie van de deelsyntheet van dat merk, verbruik is bijna nihiel. ( 3000 km )
het gaat om de kwaliteit van de olie en de additieven die er in zitten, en de vrijgaves , niet om de viscositeit..

;D

Zullen we het maar ok niet over de kinetische kinematische viscositeit en viscositeitsindex hebben  :P
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

jeroen74

is het niet kinematische viscositeit?

MrCain

Citaat van: jeroen74 op 17-11-2013 11:48:19
is het niet kinematische viscositeit?

Helemaal gelijk :eusa_shifty: type foutje gemaakt :eusa_whistle: ;D

NinaPaul

En toch verhelpen al die dingen geen mechanische defecten zoals een lekke keerring :P
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Nondepatat

Ik gebruik zelf Valvoline MaxLife 5w40. Dat is prima olie lees ik.
Ik zal nog eens goed kijken of er niet af en toe een wolkje uit de uitlaat ontsnapt. Dank.

BBS

Citaat van: Nondepatat op 17-11-2013 14:29:07

Ik gebruik zelf Valvoline MaxLife 5w40. Dat is prima olie lees ik.
Ik zal nog eens goed kijken of er niet af en toe een wolkje uit de uitlaat ontsnapt. Dank.
Ik gebruik zelf dezelfde olie, alleen in de 10W40. Olieverbruik is nu drastisch onderuit gegaan. :eusa_dance:
Eerst moest er elke 1000 kilometer zeker een halve liter bijgevuld worden, nu staat 'ie sinds de oliewissel al mooi halverwege de peilstok. :eusa_dance:
Volvoloos....

Nondepatat

Kijk! Dat belooft veel goeds :-)

spijky

Mijne loopt 1 op 1000, en rijd nog prima(heb al wel een ander blokje klaar liggen, maar nog geen tijd)
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

MrCain

Citaat van: NinaPaul op 17-11-2013 13:56:52
En toch verhelpen al die dingen geen mechanische defecten zoals een lekke keerring :P

;D

Ook daar heb je gewoon helemaal gelijk in!

Nondepatat

absoluut waar. Auto is gelukkig helemaal droog aan de onderkant.