sproeikopje achterklep lekt

Gestart door Kapitein Haak, 20-01-2014 19:29:48

Vorige topic - Volgende topic

Kapitein Haak

Omdat ik er middels de zoekfuntie niks over kon vinden open ik maar een nieuw draadje.

Het kopje van de achterklepsproeier lekt. Het zit ook enigszins los in het raam...
Het is dus niet zo dat er ongewild ruitensproeiervloiestof uit komt, er loopt dus regenwater langs de binnenkant van het raam in de achterklep naar beneden.
Ik zag vanmiddag na het gebruiken van de achterwisser een streepje water achterblijven op het raam, dat bleek dus aan de binnenkant te zijn...
Zouden dit verdroogde afdichtrubbertjes kunnen zijn of is dit op te lossen met een summier randje kit langs het sproeikopje?
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

t_w

Mijn V70 heeft er ook last van.

Heb ook getwijfeld om met kit aan de slag te gaan, maar denk, ach, laat ik eens prijs opvragen...
Nieuw sproeikopje en het 'clipje' wat erachter zit, kost ongeveer €8.75 ...

ps. weet niet of deze onderdelen exact gelijk zijn voor een V70 / 850?

fpede

heb ik zelf ook,... als het dan (weer) eens goed regent, blijft er ook een streep achter, die de ruitenwisser niet meeneemt,... heb zelf ook al zitten denken om er een tikje kit tussen te steken. maar aangezien ik ooit een v70 achterklep wil steken, staat deze klus nu vanachter op m'n lijstje  ;D

The Demon

Gewoon het rubber ringetje vervangen en klaar is klara.

Groet,
The Demon.

Kapitein Haak

Kijk, de oplossing is al even simpel als het probleem eigenlijk ;D

Thanks voor de input ;)

The Demon

Het leven is simpel, alleen maken een hoop mensen het moeilijk  ;D

Groet,
The Demon.

Kapitein Haak

Hoe demonteer je dat ding eigenlijk?

JeffreyC

Citaat van: Kapitein Haak op 01-02-2014 12:24:12
Hoe demonteer je dat ding eigenlijk?

Je moet de achterklep bekleding weghalen. Aan de achterkant van de sproeier vind je dan een schuifklem.
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Kapitein Haak

Ik kan dan toch de kunststof rand die rond het raam zit weghalen zonder dat de onderste bekleding er af moet?

dopie

Ja gewoon voorzichtig de delen lostrekken van de clipjes en dan kun je er mooi bij.

Mac850

Onderaan de bekleding naar je toe halen en daarna voorzichtig omhoog duwen, anders breken al je clips af......

t_w

links oud en rechts nieuw.

Kapitein Haak

Ik heb het gister ook ff gauw gefikst.
Een dun plat rubberen ringetje er tussen en nu zou het weer dicht moeten zijn :)

Edit: Niet dicht dus ;D
Net toen ik de Roffel aan het wassen was zag ik toch weer water lans de verkeerde kant van het raam naar beneden lopen...
Misschien toch maar ff langs de dealert :eusa_doh: