dehaaz, Rode 850 T5 naar een DOP T-5R

Gestart door dehaaz, 01-08-2011 16:04:06

Vorige topic - Volgende topic

dehaaz

[/quote]

Kom je blog voor het eerst tegen,  mooie auto´s  :eusa_clap:
Is de V70N ook van jou?
[/quote]

Dank je wel. Ben er ook blij mee :-) Voor het eerst dat ik al langere tijd niet opzoek ben naar wat anders. Wil de DOP gewoon helemaal goed hebben!

De V70N is van mijn Pa. Heb het Volvo virus niet door hem. Dit is zijn tweede, eerst S60 nu deze.  Zijn al wel opzoek geweest naar wat anders. Alleen deze V70N is zo compleet dat je voor iets vergelijkbaars tegenwoordig zoveel neer moet leggen en als eerste eigenaar weet je wat je in je handen hebt :-).

dehaaz

Voor de mensen die nog twijfelen tussen tethys of satellite velgen! Hier een voorbeeld hoe het staat  ;D

elianmars

Hangt ook heel erg van de kleur van de auto af. De Tethys vind ik onder de DOP geweldig staan. Onder de rode vind ik de Sattelites weer mooier.

The Volvoboy

Citaat van: elianmars op 01-02-2013 13:04:14
Hangt ook heel erg van de kleur van de auto af. De Tethys vind ik onder de DOP geweldig staan. Onder de rode vind ik de Sattelites weer mooier.

Ik juist andersom ;D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

dehaaz

Eigenlijk wil ik Titans onder de T-5R en de rode maakt me niet zo uit!  Of past een BBK set wel achter de satellite?

KIM

Achter beide velgen passen niet heel veel BBK's zonder spacers.
Kijk maar eens in het "Wie heeft welke BBK" topic.

dehaaz

Citaat van: KIM op 01-02-2013 16:32:29
Achter beide velgen passen niet heel veel BBK's zonder spacers.
Kijk maar eens in het "Wie heeft welke BBK" topic.

dan word het zoeken naar Pegasus :) heeft allemaal geen haast dopje heeft nog genoeg werk.

dehaaz

Ja en dan is het misschien opeens klaar?

Ben meer een lezer dan schrijver. Hierbij toch een update.

Wat gedaan de afgelopen tijd.
- R veren en nivomats achter.
- Nieuwe Thermostaat
- Nieuwe Kachelradiator
- schutbordverbinding van motorruimte naar de Kachel.
- 302 remupgrade voorkant.
- Achter remmen zaten vast. klauwen vervangen voor goede gebruikte.
- Nieuw handremschoenen
- Alle vacuum slangen zijn vervangen.
- Aandrijfas laten vervangen.
- VDO turbodrukmeter
- en waarschijnlijk nog veel meer.

Gister een verse APK.
en dan rij je naar huis. je geeft gas om alles even lekker te testen! Wat rijd het goed!!

Totdat het lijkt alsof ik op een cilinder minder rijd! Ontsteking gecontroleerd maar niks kunnen vinden. Heb een MSDblaster en hoopte dat dit het zou zijn. Vandaag de ANWB laten komen en die verwacht dat het waarschijnlijk iets is met een klep.( derde cilinder doet niet meer mee).
Tijdens het starten gaat de motor onregelmatig rond. (ook met bobine los).

De motor verbruikte al behoorlijk wat olie. Na een avond ATF olie op de zuiger was dit een stuk verminderd. Distributie is nog geen 15000KM geleden gedaan.

Iemand tips? gelijk goed gebruikt blok of alleen kopwissel?

Woon in Utrecht als iemand nog wat heeft of weet hoor ik het graag.

arjen850

Sjonge, wat is het voor dag vandaag, je bent de 3e die ik nu zo lees. Beroerd genoeg allemaal. Heb je de reden van het olieverbruik al eens onderzocht? Zijn het de zuigerveren, dan heeft enkel de kop geen zin, maar trek je het blok los, dan kom je in de kosten. succes met bekijken wat je gaat doen.

Gr Arjen