heldere koplampen voor c70

Gestart door dirkvis1968, 22-11-2013 11:55:51

Vorige topic - Volgende topic

dirkvis1968

Ik was zelf aan kijken voor een leuke opgrade : heldere koplampen met leuk meegenomen een betere lichtopbrengst
Je vindt hier en daar lampen van dectane (duitsland) deze ziijn echter bllijkbaar niet leverbaar en in backorder in stelling geplaatst bij de fabriek (levertijd 6-8 weken)
Nu zag ik bij european tuning de lampen van proparts
Deze zijn iets duurder maar zijn in stock en met een glasfront ipv kunststof
Wie heeft er ervaring met de proparts koplampen ivm pasvorm en kwaliteit van constructie??

Marty__Mouse

Ik heb ze erin zitten van European Tuning (die van Proparts) en ben er zeer tevreden over!
Zeker omdat de lenslampen ervoor zorgen dat je Xenonbundel netjes geprojecteerd wordt is het met APK verder ook geen probleem (mits je voor xenon gaat natuurlijk).

Maar nogmaals erg tevreden over en passen exact als het origineel.. Overigens zitten ze bij mij in een V70, maar dat maakt qua passing verder weinig uit lijkt mij..  ;) ;)
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

dirkvis1968

beste marty

een vraagje
zitten in deze lampen van european tuning ook de LED lichtstrip al dan niet??

Marty__Mouse

Nee, je hebt naast de lens voor normale verlichting en het grootlicht, een steekfitting onderin voor een T-10 lampje, hier heb ik dan wel een LED lampje zitten, maar het is geen LED strip o.i.d.

http://www.navaudio.nl/product_images/uploaded_images/canbus-led-verlichting-t10-5smd.jpg

Dit type heb ik erin zitten.

Overigens zijn er wel forummers die er een LEDstripje in gemaakt hebben, maar dat is dus zelfbouw.

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Marty__Mouse

dirkvis1968

uiteindelijke gekozen voor koplampen van firma ABM (europtuning had ook een kandidaat geweest maar bij deze idem prijs incl de pinkers) gekocht via ebay.de met E keurmerk +-300 euro

inbouw : fluitje van een cent
              1 lampje van het standlicht (ledlamp) was fout gepolariseerd (gewoon ondraaien dus)
pasvorm : goed alhoewel je goed voelt dat deze van zwakker plastic gemaakt zijn incl de lamphouders ed (budget)
lichtbeeld : ze zijn nog maar ruw afgeregeld in de garage maar vrij goed
                  zeker meer lichtopbrengst met de klassieke h7 lamp dan de oude
optisch   : zeker een verbetering tov de oude lampen
                deze koplampen zijn tevens met een glasfront ipv plastic front
nadeel = er staat op een gele sticker : niet gebruiken met lampen met meer dan 75watt of hid
              ik dacht standlicht te gebruiken als dagrijlicht maar dit levert echt te weinig licht op

Sander Swinkels

Heb je een link van deze firma op Ebay. Kan hem zo gauw niet vinden.

Ik ben ook nog op zoek naar een set heldere lampen voor mijn C70.
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

Marty__Mouse

Op mijn lampen zat ook een gele sticker dat ze niet geschikt zouden zijn voor xenon. Maar daar moet je je vooral niets van aantrekken. Xenon wordt minder warm dan conventioneel halogeen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken..

Gaat prima! Bij mij al ruim 1 jaar.en bij velen hier nog veel langer...

)()()sT

En tóch vind ik het dan bijzonder dat de originele heldere lampglazen last krijgen van "staar" ::)
Ik rij vaker overdag met de lampen uit en na 3 jaar kwam die waas op het glas die niet weg te poetsen o.i.d. is.

Citaat van: Sander Swinkels op 31-12-2013 14:30:33

Heb je een link van deze firma op Ebay. Kan hem zo gauw niet vinden.

Ik ben ook nog op zoek naar een set heldere lampen voor mijn C70.

Neem alsjeblieft de originele van Volvo voor de looks  :eusa_pray:

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 31-12-2013 14:47:01
En tóch vind ik het dan bijzonder dat de originele heldere lampglazen last krijgen van "staar" ::)
Ik rij vaker overdag met de lampen uit en na 3 jaar kwam die waas op het glas die niet weg te poetsen o.i.d. is.

Heb je er nieuw glas voor gezet Joost?
Ik moet tzt mijn glas er ook maar eens vanaf halen voor een vaatwasbeurt..
Nu ik dit zo lees "die waas op het glas niet weg te poetsen is..."  vraag ik me af wat die waas dan is
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

StefanCJ had het ook en hij heeft volgens mij wel e.e.a. geprobeerd.
Ik heb de glazen nog niet vervangen, komt wel een keertje 8)

StefanCJ

Ik heb van alles geprobeerd om die waas weg te krijgen maar niets werkte. Autpoetsmiddelen geprobeerd, huishoudmiddeltjes (soda, azijn etc), er gebeurde helemaal niets. Wat die waas is en hoe het komt, ik weet het niet.

Uiteindelijk steenslagpit in het glas en toen twee nieuwe glazen besteld, dat hielp wel  ;D.

henry classic v70

Citaat van: StefanCJ op 31-12-2013 18:55:36
Ik heb van alles geprobeerd om die waas weg te krijgen maar niets werkte. Autpoetsmiddelen geprobeerd, huishoudmiddeltjes (soda, azijn etc), er gebeurde helemaal niets. Wat die waas is en hoe het komt, ik weet het niet.

Uiteindelijk steenslagpit in het glas en toen twee nieuwe glazen besteld, dat hielp wel  ;D.

Wat kostte die glazen ongeveer Stefan en heb je het onderdeelnr. nog?
O ja, waar heb je ze besteld/gekocht... dealer?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Ik heb ze vorig jaar (;D) eens besteld voor een bevriende forummer, iets van 6-7 tientjes per stuk?

innocenti

ET heeft ze volgens mij ook voor €45/stuk