Afspraakje gemaakt bij de firma PUL

Gestart door RonnieDuck, 26-11-2013 11:02:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eelcodehaan

Citaat van: RonnieDuck op 28-11-2013 21:59:10
Inderdaad voor een distributie wissel en pompriem en multi-riem. Volgens mij lekt er ook een pakking ergens aan de onderzijde van het blok. Bij de oliepomp kan dat?

Als ik het goed begrijp is daar door volvo een upgrade voor gedaan van papier naar metaal/kunstof pakking. Slaat iemand hier op aan?

Ik twijfel of ik dit ook (kan) laat doen. Het is meer licht zweten dan lekken.

Iemand ervaring mee?

Mvg Ronald

Laten doen! Dit is je kans. Het moet toch allemaal .los. Ik hoorde dat dit een probleem is bij de VAG diesels. Er wordt nu ter vervanging een ander soort pakking gemonteerd. Ben je trouwens al eens bij Pul geweest? Een hele ervaring. Je kijkt je ogen uit! Maar wát een geweldige mensen daar!

RonnieDuck

Zo, gister op 11-12-'13 mijn distributie op 295.876 KM laten vervangen bij Motorrevisie Pul te Urk.

nieuw zijn:
-de beide riemen incl spanners e.d.
-waterpomp
-multi-riem
-krukas poelie (met trillingsdemper)
- wat klein materiaal.

Het vervangen liep voorspoedig. Zeer indrukwekkend die moment sleutel voor de krukas poelie. 460 NM het is nogal wat!
Het op tijd zetten van de brandstofpomp leek kinderwerk voor hen.

Helaas bleek na een testritje dat het schildje achter de poelie wat aanliep en moest deze er weer even af.

Ze hebben naar mijn pakking rondom de oliepomp gekeken maar bij het verwijderen van de motorplaat onder de motor riep hij al dat hij daar niets aan ging doen. Zelden had hij zo'n droge 2.5D gezien. Ik vond hem nogal nattig maar hij moest er om lachen.
"ik zal de boutjes wat aandraaien" zei hij. "Scheelt jou een hoop centjes want lekken doet hij nauwelijks"
Nu heeft er ook nog nooit een druppeltje op straat gelegen en heb ik nog nooit een litertje erbij gedaan tussen de verversingen door maar hij was wel wat kleverig aan de onderkant. "Dat hoort bij deze motoren" aldus de monteur. Een nieuwe pakking kan, maar dit kan echt geen kwaad! Oke!

In ieder geval met een tevreden gevoel en een fantastische 5-pitter naar huis getuft!

Ik heb een fotootje van de poelie, is even kijken of ik die er op kan zetten.
VolvoKV-lid, Volvo240-260register-lid

Ewout Schalkwijk

En weer een tevreden klant die bij Pul is geweest. :eusa_clap:

Geweldige gasten daar.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Toontje

Moin,

mischien een vreemde vraag maar wat kost dat nu bij Pul om een pomp riem te vervangen, die van mij zit er nu 50.000km op, dus als ik het goed heb kan hij nog 10000km mee, of niet soms?

groetjes,

Toon

FGG

Citaat van: RonnieDuck op 12-12-2013 11:52:54
Ik heb een fotootje van de poelie, is even kijken of ik die er op kan zetten.

Jezus, Ronald. Bijna 10 jaar op dit Forum en je weet niet hoe je een foto moet plaatsen? Heb je jezelf nooit voorgesteld? :evil:


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Toontje op 14-12-2013 12:45:57
Moin,

mischien een vreemde vraag maar wat kost dat nu bij Pul om een pomp riem te vervangen, die van mij zit er nu 50.000km op, dus als ik het goed heb kan hij nog 10000km mee, of niet soms?

groetjes,

Toon

Distributie gaat volgens Volvo 120.000km mee, in de praktijk gaat het nog weleens mis. Veel veiliger zou 80 à 90k km zijn. Misschien gaat een 100K ook nog wel goed.
Pompriem staat normaal op 60.000km maar volgens Pul gaat 80 à 90k ook. Dan kun je ze tegelijkertijd doen. Die interval houd ik nu aan. Mocht de pompriem knappen dan is er weinig aan de hand. Er komt geen gevolg schade van. Je kunt alleen niet meer rijden.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein