massa(kabel ? ) probleem ?

Gestart door heutink, 17-12-2013 18:34:33

Vorige topic - Volgende topic

heutink

sinds een paar dagen heb ik een af en toe uitvallende dash-verlichting, soms ook wat knipperend en/of flauw brandend,
het tracks-lampje gaat dan ook aan maar ABS blijft uit.. Ik weet niet of de verlichting van de koplampen dan ook uitvalt, want ik rijdt overdag. :D
motor start prima, en de printplaat in het slot heb ik een half jaar geleden al preventief laten vervangen.
Na wat gezoek op het forum kwam ik op de massakabel..........
???
iemand ervaring / suggesties ?
groet
Rob
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Ewout Schalkwijk

Citaat van: heutink op 17-12-2013 18:34:33
sinds een paar dagen heb ik een af en toe uitvallende dash-verlichting, soms ook wat knipperend en/of flauw brandend,
het tracks-lampje gaat dan ook aan maar ABS blijft uit.. Ik weet niet of de verlichting van de koplampen dan ook uitvalt, want ik rijdt overdag. :-X
motor start prima, en de printplaat in het slot heb ik een half jaar geleden al preventief laten vervangen.
Na wat gezoek op het forum kwam ik op de massakabel..........
???
iemand ervaring / suggesties ?
groet
Rob

Vervangen van de massakabel, maar ook het nalopen van de belangrijkste massaverbindingen is sowieso een goed uitgangspunt. ik heb recent de kabel voor een originele vervangen. Ook de ecu massakabel is los geweest en geschuurd en in de vaseline gezet.

Laadstroom is goed? Geen accu lampje wat vaag oplicht?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

heutink

:)
nee, acculampje is OK..............
accu, startmotor en dynamo ook
:D

Ludo

Citaat van: heutink op 17-12-2013 18:34:33
sinds een paar dagen heb ik een af en toe uitvallende dash-verlichting
Ik weet niet of de verlichting van de koplampen dan ook uitvalt, want ik rijdt overdag. :D

Als je knipperlichten het op dat moment niet doen (die kun je wél zien  ;D ) zit het probleem in het electronisch deel van het contactslot.

heutink

:)OK, morgen even proberen

heutink

vandaag de radio niet gebruikt..........geen storingen gehad........... ???
iemand dit eerder bij de hand gehad.........volgens mij had ik dat eens ergens gelezen, maar waar ??

heutink

;D
nog vergeten te vertellen...........bij de controle van de massakabels onder de motorkap, die er trouwens goed uitzagen, zag ik dat er een dooie muis op het kleppendeksel lag.............
8)

Jack v

gebakken?

Wellicht iets/ iemand aan de kabels zitten knabbelen :eusa_think:
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

heutink

:D
Citaat van: Jack v op 18-12-2013 18:40:54
gebakken?

Wellicht iets/ iemand aan de kabels zitten knabbelen :eusa_think:

jaaa  hij/zij was behoorlijk doorbakken......zou inderdaad best wat geknaagd kunnen hebben
:(

Ewout Schalkwijk

Als je eens de zekering van de radio eruit trekt. Is het dan ook weg? Zitten er andere verbruikers op?

Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

heutink

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 18-12-2013 19:54:54
Als je eens de zekering van de radio eruit trekt. Is het dan ook weg? Zitten er andere verbruikers op?

Ewøut
ja dat is een goeie............morgen eens doen en kijken wat er nog meer op zit...