Micro-meeting

Gestart door Edwin, 29-10-2005 15:49:28

Vorige topic - Volgende topic

Edwin

Vandaag een heuse micro-meeting hier in Apeldorp. Chris S.D. en moƬ.

Heb toch maar mooi even in een zeldzaam type 850 (2.5T!) mogen gassen en bak koffie met stroopwafel gescoord.
Verder nog even onder de motorkappen gedoken. Was leuk om eens even in een andere geblazen 850 te rijden. Mooi auto Chris.

Een vraag: klopt het dat er bij de 2.5T op de turbo, vlak boven de wastegate nog een soort van "potje" met slangen zit?? Had ik nog nooit gezien en Chris wist het ook niet?

Foto's

gr. Edwin.  8)

Emiel

Citaat van: Edwin op 29-10-2005 15:49:28
Een vraag: klopt het dat er bij de 2.5T op de turbo, vlak boven de wastegate nog een soort van "potje" met slangen zit?? Had ik nog nooit gezien en Chris wist het ook niet?

Zie je wel eens op import modellen, denk dat het pulse-air systeem is.

Emiel.... ;)

Edwin

Citaat van: Emiel op 29-10-2005 15:52:58
Citaat van: Edwin op 29-10-2005 15:49:28

Zie je wel eens op import modellen, denk dat het pulse-air systeem is.

Emiel.... ;)

Was da?  ???

gr. Edwin.  8)

Emiel

Dat is een systeem wat veel op Amerikaanse auto's zit, het is een systeem dat met pulse-jes, pulsjes, pulzen  ??? -whatever- schone lucht vanaf je inlaat naar je uitlaat doorlaat. Door die schone lucht die toegevoegd word heb je een lagere emissie uitstoot (zeggen ze). Bij de 850 zie je een buis bij de turbo recht omhoog komen, en loopt volgens mij richting inlaat, bovenop zit een paars vacuumslangetje, dacht ik. Op 940's zie je het regelmatig zitten, op 850's, S/V70 is het heel zeldzaam

Emiel... ;)

Chris S.D.

Dat was inderdaad een "micro"-meeting met "mega"-mooi weer 8). Leuk om  in een T-5 gereden te hebben, ook lekker snel  :) en toch ook wel weer lekker om op "normale" banden te rijden, veeeeeeel comfortabeler.

@ Emiel: dank voor de uitleg, weer wat wijzer geworden :D.

denkweb

Ik had hier in Arnhem ook een micromeeting... kleiner als die van jullie.

Daar stond ik dan, alleen op de parkeerplaats ;)

Emiel

Citaat van: Claudia op 29-10-2005 22:25:12
Citaat van: denkweb op 29-10-2005 22:20:43
Ik had hier in Arnhem ook een micromeeting... kleiner als die van jullie.

Daar stond ik dan, alleen op de parkeerplaats ;)

Had je het wel gezellig dan?
Enneh...hebbie foto's? ;D

Arme jongen..... ;) ;D

Emiel....  :)

Frans Harkema

Nee, dan laatst tijdens een echte micro-meeting waar alleen ik zou komen. Helaas was ik verhinderd....... ;D

Edwin

Citaat van: Frans Harkema op 30-10-2005 02:21:48
Nee, dan laatst tijdens een echte micro-meeting waar alleen ik zou komen. Helaas was ik verhinderd....... ;D

Haha, dat vind ik micromeeting nog te groot omschreven, dat is dan eerder een nano-meeting.... LOL

@ Denkweb, Arnhem-Apeldoorn is max 15 min. hoor!!

gr. Edwin.  8)

Chris S.D.

Eigenlijk waren er 3 "types" aanwezig, met slechts 2 bestuurders....:

850 T-5
850 2.5 T
S70 uit 2005 met 0,0 cilinderinhoud

Die S70 is het type camera van Canon (Powershot) ;D, tot mijn verbazing las ik in de gebruiksaanwijzing ook dat er een "S60" is van Canon, die Jappen moeten ook alles afkijken.....binnenkort een S60 R ???

Ben

Ik ken mensen die zo'n meeting elke dag hebben  ;D

thuur

Citaat van: Emiel op 29-10-2005 16:09:45
Dat is een systeem wat veel op Amerikaanse auto's zit, het is een systeem dat met pulse-jes, pulsjes, pulzen  ??? -whatever- schone lucht vanaf je inlaat naar je uitlaat doorlaat. Door die schone lucht die toegevoegd word heb je een lagere emissie uitstoot (zeggen ze). Bij de 850 zie je een buis bij de turbo recht omhoog komen, en loopt volgens mij richting inlaat, bovenop zit een paars vacuumslangetje, dacht ik. Op 940's zie je het regelmatig zitten, op 850's, S/V70 is het heel zeldzaam

Emiel... ;)

Het is niet de luchtpomp die bij koude motor voor extra lage uitstoot zorgt ???

Ik heb al 2 850's met van die potjes mogen aanschouwen 8)

Gr ;)

mehn

Citaat van: thuur op 30-10-2005 17:36:43
Het is niet de luchtpomp die bij koude motor voor extra lage uitstoot zorgt ???
Ik heb al 2 850's met van die potjes mogen aanschouwen 8)

Klopt, al kan ik het nummer wat erop stond niet vinden  :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Emiel

Komt dat niet heel toevallig op hetzelfde uit? ;) Alleen de uitvoering is iets anders  :) We zijn wel mega-offtopic bezig ;D