Thermostaat febi

Gestart door djkain, 09-11-2013 14:45:58

Vorige topic - Volgende topic

Jasper Boven

Ik kan echt helemaal niets met die nordicar. Heb slechte ervaring gehad met hun remklauwen. Slechte, lees geen, aftersales. Ik bestel tegenwoordig de meeste spullen bij mister-auto.nl of carpartsdirect.nl. Vaak goedkoper en je weet je tenminste wat je krijgt. Specifiek grut of enkele dingen haal ik bij de dealer. Dit natuurlijk geheel ter zijde ;D.
Maar goed, een thermostaat, daar kan niet heel veel mis mij zijn als die nieuw is. Gates of niet (uitgezonderd maandagochtend model). Hij zal het misschien minder lang volhouden.
Ik zou de sensor vervangen. Heb al eens eerder met een 850 het probleem gezien dat die niet op temperatuur kwam met nieuwe thermostaat. Verse sensor deed de truuk.

Voor het nageslacht. Ik zou origineel monteren of Gates TH11287G1. Dat ontluchtingsgaatje dat de Gates ontbreekt, ik heb hem er nooit in geboord, en nooit problemen ondervonden met ontluchten of temperatuur. Maar weet dat er zijn die wel een klein gaatje van 2 mm boren.

UserID6342

Ben het niet met je eens betreffende de after sales van Nordicar.  In mijn ogen is die gewoon goed !  Als je iets besteld en het blijkt niet goed te zijn, of verkeerd besteld, zullen ze nooit moeilijk doen en het meteen willen oplossen cq willen omruilen.

NinaPaul

Dat maakt ZIJN slechte ERVARING, niet beter. Je kan het daar niet mee oneens zijn.

Je kan hooguit zeggen dat jij die ervaring niet hebt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

djkain

vandaag nieuwe sensor en thermostaat geplaatst

thermostaat van whaler of zoiets, sensor van FAE.
hopelijk houden deze het iets langer vol...

sensor was blijkbaar ook nooit vervangen, deze was binnenin precies roestkleur, buiten was deze groen.

de nieuwe is goudkleur...  ;D

na 2minuten stond meter al op normaal niveau.
na testrit bleef dit zo.

puik werk weer.

Vulk

Dus uiteindelijk heb je toch de prijs van origineel betaald en heb je imitatie? :-)

Wel fijn dat het maar dat was.

razorx

De originele Volvo thermostaat komt van Wahler. Ik dacht dat FAE ook origineel is, maar zeker ben ik daar niet van.

razorx

Het is ietsje netter om dit wel te doen. De temperatuursovergang zal voor het blok wat minder radicaal zijn.

knoertS70

Ik heb zojuist ook een nieuwe thermostaat besteld. (gates) mijn vraag is echter, als ik het huisje open heb gehad, moet er dan nog iets van een pakking tussen? Zo ja, dan moet ik die nog bestellen.
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.

volvobug

Citaat van: knoertS70 op 09-12-2013 12:23:32
Ik heb zojuist ook een nieuwe thermostaat besteld. (gates) mijn vraag is echter, als ik het huisje open heb gehad, moet er dan nog iets van een pakking tussen? Zo ja, dan moet ik die nog bestellen.
Bij de thermostaat hoort een rubber ring te zitten die je om de thermostaat heen doet, dit is de pakking tussen huis en deksel.

-edit: hier zie je de zwarte rubber ring zitten http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67702.msg1454992.html#msg1454992
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

knoertS70

Dat dacht ik al. Dan gaat het helemaal goed. Huis en deksel leken me al koud op elkaar te zitten. Dank voor je snelle antwoord.

Ludo

Citaat van: knoertS70 op 09-12-2013 12:23:32

Bij een Gates thermostaat zit altijd een passende dichting in het doosje.  :D

NinaPaul

Die moet je er wel OMHEEN doen en niet eronder of erboven. Blinde gaten altijd droogmaken.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

djkain

[/quote]
Citaat van: koen.s op 07-12-2013 10:37:14
Citaat van: Jasper Boven op 04-12-2013 23:39:41
Ik kan echt helemaal niets met die nordicar. Heb slechte ervaring gehad met hun remklauwen. Slechte, lees geen, aftersales. Ik bestel tegenwoordig de meeste spullen bij mister-auto.nl of carpartsdirect.nl. Vaak goedkoper en je weet je tenminste wat je krijgt. Specifiek grut of enkele dingen haal ik bij de dealer. Dit natuurlijk geheel ter zijde ;D.
Maar goed, een thermostaat, daar kan niet heel veel mis mij zijn als die nieuw is. Gates of niet (uitgezonderd maandagochtend model). Hij zal het misschien minder lang volhouden.
Ik zou de sensor vervangen. Heb al eens eerder met een 850 het probleem gezien dat die niet op temperatuur kwam met nieuwe thermostaat. Verse sensor deed de truuk.

Voor het nageslacht. Ik zou origineel monteren of Gates TH11287G1. Dat ontluchtingsgaatje dat de Gates ontbreekt, ik heb hem er nooit in geboord, en nooit problemen ondervonden met ontluchten of temperatuur. Maar weet dat er zijn die wel een klein gaatje van 2 mm boren.

Dus dat gaatje boren is niet nodig?

Er zit bij de whaler een sort van koeienbelletje zeg maar,
Dus geen gaatje te boren.

Ik weet niet welk merk origineel is,
Ik weet wel dat alles werkt naar mijn goesting,
Hopelijk houd dit het langer uit dan de febi...

knoertS70

Citaat van: knoertS70 op 09-12-2013 12:58:50
Dat dacht ik al. Dan gaat het helemaal goed. Huis en deksel leken me al koud op elkaar te zitten. Dank voor je snelle antwoord.

En de naald staat weer keurig recht omhoog. Was letterlijk 5 minuten werk.