Rijgedrag met LPG, het "oude dieselen"?

Gestart door italia, 18-01-2005 16:56:50

Vorige topic - Volgende topic

italia

M,n Pa, en doorgewinterde LPG-er is er heilig van overtuigd dat het doortrekken met een LPG motor funest is. Dit vanwege de onvermijdelijke "kromme" kleppen.

Ook meerdere autofabrikanten verfoeien dit brandstofsysteem omdat dit het karakter van de levensduur ten zeerste benadeeld.

Nu ben ik zelf overtuigd over de geharde koppen en de levensduur van motoren met gas, die van mij tuft nu inmiddels ook al rustig naar de drie ton, alhoewel rustig.....

Wie kan hier wat meer over kwijt?

daytonawim

Gezien het feit dat volvo zelf gasinstallatie's aanbied in b.v. de 850  ( wel is waar van vialle) moet een indicatie geven hoe het merk over deze brandstof denkt.

Als ik zelf zo door het forum lees dan zie ik allemaal turbo freak's op LPG rijden, en die rijden denk ik niet allemaal als ouwe lullen met deze auto's, dan kijkend naar de gemiddelde km standen van deze auto's denk mhoa das echt nog niet zo slecht :-)

De mijne heeft er nu 350k op lpg opzitten, en loopt en trekt als een zonnetje ( elke 15 d km een kleine halve liter olie erbij )

mr T

In al die jaren dat ik (Volvo)LPG reed, meer dan 1.000.000 km in verschillende oudere auto's, heb ik nooit motorschade gereden. Wel backfire gehad en meer onderhoud door uitgedroogde slangen etc. De auto's liepen altijd mooier op LPG dan op benzine en de olie bleef mooi schoon. De actieradius en kofferbakvulling waren voor mij altijd storend en de bi-fuel versies hebben weer een te kleine benzinetank voor langer gebruik in het buitenland. LPG is prima om te koken EN te rijden als de laatste argumenten overkomelijk zijn.
Gr. Marcel