Xenon inschakelvertraging: Gelukt door lichtrelais aan te passen.

Gestart door razorx, 07-12-2013 15:11:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

UserID6342

Kan Thuur wel volgen want ik meen dat het 103 relais met een inductiesignaal werkt.  Simpel gezegd, bij het op contact zetten stuurt het relais een signaal naar de benzinepomp om te werken en de injectierail van voldoende druk te voorzien en te kunnen starten.  Pas als de motor loopt (is inductie) blijft de stroomvoorziening naar de benzinepomp toe in stand.

Loopt de motor niet zal de pomp uitschakelen omdat deze geen signaal krijgt.  Je kunt dit signaal vergelijken met hele oude gasinstallaties waar ze een draad of om de bobinekabel of om de eerste bougiekabel hadden gewikkeld om het inductiesignaal te verkrijgen en om de verdamper / gasafsluiter vrij te schakelen.  Geen inductie, geen LPG.

jeroen74

Het inkomende signaaltje is het motortoerental. Dat is uiteraard het beste signaal :) Lampen aan als het toerental boven de 500 tpm komt. Zou Yits zijn VViS voor kunnen hergebruiken.

razorx

Ik laat het zo. Werkt prima en je moet je licht ook aan kunnen doen als je in het donker op de vluchtstrook staat.;)

Piet

Valt ook helemaal niks aan te verbeteren... zo laten inderdaad ... met je motor uit moet je je lichten ook aan kunnen zetten.

Ewout Schalkwijk

Kan die nog voor 20 december verstuurd worden? Please... :D

1) Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

stefanhuijser

(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

sammie

Yits,

In de inschakelvertraging al door de duurtest gekomen? Is de modificatie al in de Yits webwerkplaats verkrijgbaar? Ben reuze benieuwd naar je ervaringen.

Gtz Sammie
Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

razorx

Hij is definitief goedgekeurd.

Ik ga het anders aanpakken dan met de comfortmodule.
Mensen kunnen voor ombouw bij mij langs komen, ik woon in Diemen, of een lichtrelais opsturen dat ik dan aanpas.

Stuur me even een PBtje bij interesse.

Ewout Schalkwijk

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

sammie

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

razorx


gero

Hallo Yits
Afgelopen zondag ben ik bij je geweest voor de aangepaste lichtrelais.
We hebben het samen nog getest, en we kwamen tot de conclusie dat de tijd (ongeveer  2 sec.) te kort was.
Ik heb nog wat zitten spelen met die afstelschroef, als deze op automaat staat, met het contactslot op stand 2 dan gaan de lichten niet aan (lichtschakelaar staat op 0).
De lichschakelaar moet op "dimlicht aan" staan, contactslot op stand 2, dan duurt het 2 sec. ( maar dit is in de praktijk te kort) en dan gaat het licht aan.
Ik heb nu de afstelschroef maar weer op "alle lichten uit staan" en zet het licht  pas aan nadat de motor draait.

gr.
Audy

Ewout Schalkwijk

Citaat van: gero op 24-12-2013 08:53:40
Hallo Yits
Afgelopen zondag ben ik bij je geweest voor de aangepaste lichtrelais.
We hebben het samen nog getest, en we kwamen tot de conclusie dat de tijd (ongeveer  2 sec.) te kort was.
Ik heb nog wat zitten spelen met die afstelschroef, als deze op automaat staat, met het contactslot op stand 2 dan gaan de lichten niet aan (lichtschakelaar staat op 0).
De lichschakelaar moet op "dimlicht aan" staan, contactslot op stand 2, dan duurt het 2 sec. ( maar dit is in de praktijk te kort) en dan gaat het licht aan.
Ik heb nu de afstelschroef maar weer op "alle lichten uit staan" en zet het licht  pas aan nadat de motor draait.

gr.
Audy


Ook een 'diesel-versie' voor jou dan? 5 seconden vertraging is denk ik in veel gevallen net iets prettiger. Yits, ik 'krijg' toch wel die c.a. 5 sec.?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

The Volvoboy

Denk dat voor de benzine versies een tijd tussen de 3 en 4 seconden mooi is.
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

gero

Ik rij op LPI, ik doe altijd eerst het contact slot op  stand 2 ( en dan hoor ik op de achtergrond de  LPI pomp schakelen) , dat duurt al een paar seconden, en dan pas start ik de auto.
Al met al duurt dat minstens wel een seconde of 5.

gr.
Audy