Ledflitsers in grill gezocht incl inbouw

Gestart door LouisXIV, 13-12-2013 20:46:34

Vorige topic - Volgende topic

LouisXIV

Citaat van: elianmars op 13-12-2013 22:05:32
Ik zag een paar dagen geleden een politiewagen met wig-wag in de koplampen. Dat viel erg op en de auto's voor hem gingen ook snel opzij.
wat zijn wig wag koplampen?

The Demon

Ook die mag je niet hebben.

Groet,
The Demon.

Miel850

Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

LouisXIV

Citaat van: LouisXIV op 13-12-2013 22:13:28
Ik zag een paar dagen geleden een politiewagen met wig-wag in de koplampen. Dat viel erg op en de auto's voor hem gingen ook snel opzij.
mag dat dan wel  :eusa_pray:  :eusa_think:

LouisXIV

elianmars

Citaat van: LouisXIV op 13-12-2013 22:13:28

http://www.youtube.com/watch?v=L4iKZc4iFwY

Miel850

Citaat van: LouisXIV op 13-12-2013 22:05:20
Citaat van: CeesvanGils op 13-12-2013 21:57:52
Of je nu vrijwillig bent of beroeps in beide gevallen is het verboden om flikker/zwaai/knipper lichten te voeren in welke kleurstelling dan ook.

Ik heb het idee dat ik als brandweervrijwilliger mij op deze zinssnede zou kunnen beroepen:

"Het gele zwaailicht mag gebruikt worden op het daartoe bedoelde motorvoertuig bij:

het verlenen van hulp op of langs de weg;"

Je eigen auto is er ook niet voor ingericht.
Dit gedeelte van het artikel geldt voor de voertuigen van de ANWB, de sleepdiensten, e.d.
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

LouisXIV

Citaat van: Miel850 op 13-12-2013 22:24:18
Of je nu vrijwillig bent of beroeps in beide gevallen is het verboden om flikker/zwaai/knipper lichten te voeren in welke kleurstelling dan ook.

Ik heb het idee dat ik als brandweervrijwilliger mij op deze zinssnede zou kunnen beroepen:

"Het gele zwaailicht mag gebruikt worden op het daartoe bedoelde motorvoertuig bij:

Dit gedeelte van het artikel geldt voor de voertuigen van de ANWB, de sleepdiensten, e.d.
Bijzonder jammer. Ik durf het risico dat ik een boete krijg ook niet te nemen, of vallen die boetes wel mee  :evil: ?

BBS

Citaat van: LouisXIV op 14-12-2013 07:29:23
Citaat van: Miel850 op 13-12-2013 22:24:18

Bijzonder jammer. Ik durf het risico dat ik een boete krijg ook niet te nemen, of vallen die boetes wel mee  :evil: ?
Nederland en zijn boetes kennende, zal het wel fors tegenvallen

Orange/amber kleurige flits/zwaai/knipper lampen zijn volgens ook alleen toegestaan bij speciale transporten...
Volvoloos....

LQDI

K rij met deze flitser achter le voorruit. Komt genoeg licht van af. Mensen zien het. 5 verschillende knipper standen. 8 euro incl verzending vanuit china ;)

NinaPaul

Tot meer mensen die "grap" (Feitcode R420: Voeren blauw zwaailicht terwijl dat niet is toegestaan. Direct OvJ) toepassen en niet meer opzij gaan voor echte hulpverleners.

Voor topic starter, je hebt hier ten aanzien van de onderofficieren en manschappen een voorbeeldfunctie in.
Wanneer jij zelf dergelijke omstreden, om het zacht uit te drukken, verlicht zou voeren geeft dit direct een verkeerd voorbeeld.

Verder denk ik niet dat, zeker wanneer je niet sneller mag rijden dan de rest, er enige meerwaarde zit in het voeren van deze verlichting.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Marc O.

Citaat van: LQDI op 14-12-2013 10:09:29
http://i44.tinypic.com/29fp7on.jpg

K rij met deze flitser achter le voorruit. Komt genoeg licht van af. Mensen zien het. 5 verschillende knipper standen. 8 euro incl verzending vanuit china ;)

En waarom zou je in godes naam met dat soort lampen gaan rondrijden ???
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 14-12-2013 10:30:30
Citaat van: LQDI op 14-12-2013 10:09:29
http://i44.tinypic.com/29fp7on.jpg

En waarom zou je in godes naam met dat soort lampen gaan rondrijden ???
Ik worstelde ook al even met die vraag ja.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

FGG

Citaat van: LouisXIV op 13-12-2013 20:46:34
Is dit toegestaan? Ja:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verkeersveiligheid/vraag-en-antwoord/wanneer-is-het-gebruik-van-zwaailichten-en-sirenes-toegestaan.html

Citaat van: LouisXIV op 13-12-2013 21:44:35
ik heb het gevoel dat amberkleurige led lichten eerder gedoogd zullen worden door onze plaatselijke politie

Wat is 't nou? ???

Citeer
Een geel zwaailicht mag alleen gebruikt worden om andere weggebruikers te wijzen op een bijzondere of een gevaarlijke situatie, zoals het takelen van een auto met pech. Het voeren van gele zwaailichten geeft geen voorrangsrechten. U hoeft geen vergunning of ontheffing aan te vragen voor het gebruik van een geel zwaailicht. Het gele zwaailicht mag gebruikt worden op het daartoe bedoelde motorvoertuig bij:

• het verlenen van hulp op of langs de weg;
  • werkzaamheden aan, op of rondom wegen, inclusief sneeuwruimen en het strooien van gladde wegen;
  • hulpverlening aan voertuigen en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
  • het vervoer van een ondeelbare lading (bijvoorbeeld een graafmachine, een damwand of een boot) waarvoor ontheffing is verleend;
  • het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend;
  • het begeleiden van militaire colonnes;
  • het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid. Of door deze voertuigen getrokken aanhangwagens die inclusief de lading breder zijn dan 2.60 meter.
  • Alleen voertuigen waarmee deze specifieke werkzaamheden worden uitgevoerd mogen gele zwaailichten voeren. Andere voertuigen mogen wel gele lichtkappen hebben. Een dergelijke lichtkap mag geen verlichting voeren, en ook niet de suggestie wekken van een zwaailicht.

Ik zie die van jou er niet tussen staan.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: