DAB radio, hoe lossen wij dat op?

Gestart door cornelis-b, 14-12-2013 12:06:33

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Ik heb sinds kort in de vrachtwagen een Pioneer DAB+ radio.
In principe is de ontvangst door heel Nederland perfect; geen kraken, weglopen van zenders, etc.

Alleen doet het probleem zich voor, dat (heel gek), ná 16.00 uur regelmatig korte stukjes worden 'herhaald'.
Heel irritant  :eusa_doh:

Hebben meer mensen hier last van? Ligt dit aan de radio/radiozender?
(Vanaf 16.00 uur gaat-ie doorgaans op radio 10).

Woger

Heb thuis een dab+ radio. Staat de hele dag op Veronica en nog nooit een herhaling gehoord. Misschien een wisseling van zendmasten? Heb er helaas niet echt verstand van, zou het wel graag in de auto willen hebben.

Kapitein Haak

Nee ook nog nooit last van gehad, en ja ook bij mij gaat ie na 16u op v. Someren ;D
Zou wel kunnen wat Woger zegt, maar dat zou beteken dat je dan elke dag rond dat rijdstip op dezelfde plaats bent en dat ie dan gaat zoeken naar de dichtsbijzijnde zendmast, net zoals bij de fm. Eigenlijk zou dat niet moeten mogen denk ik.
De DAB+ ontvanger zet als het ware heel kort het signaal in het geheugen om het daarna aaneengesloten te produceren als alle touwtjes aan elkaar geknoopt zijn zeg maar.... Daarom valt het signaal nie weg als je onder een flink viaduct doorrijdt oid...
Zoek misschien eens wat op internet. WWW.DABTUNERS.NL is wel een leuke site....
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

daanium

Citaat van: giovanni4451 op 14-12-2016 03:38:07
Hij staat vandaag op de planning om ingebouwd te worden! Uiteraard zal ik een review geven ;D
Is die al ingebouwd?
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Woger

Vreemd eigenlijk dat de dab tuners die je moet inbouwen achter de autoradio 5 keer duurder zijn dan een complete dab radio  :(

daanium

Ja, ik twijfel er steeds vaker over om m'n complete audio eens te upgraden.
Mooie HU, nieuwe versterker en misschien ook nieuwe speakers.
Aan de andere kant, nu klinkt het ook wel lekker en met een upgrade als deze ben ik 'n stuk goedkoper uit.
Moeilijke beslissingen altijd ;)
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

Woger

Ja een nieuwe Simons uitlaat voor een mooier geluid of een nieuwe radio voor een mooier geluid :eusa_think:

BBS

Citaat van: Woger op 21-12-2016 16:48:21
Ja een nieuwe Simons uitlaat voor een mooier geluid of een nieuwe radio voor een mooier geluid :eusa_think:
Die keus is niet moeilijk. Ik zit namelijk nooit buiten de wagen, wel ín de wagen.... ;D ;D
Volvoloos....

Woger

Ik heb een cabrio, dus ik zit half in en half buiten de auto  ;D

freefall

Citaat van: daanium op 21-12-2016 15:50:30
Citaat van: giovanni4451 op 14-12-2016 03:38:07
Hij staat vandaag op de planning om ingebouwd te worden! Uiteraard zal ik een review geven ;D
Is die al ingebouwd?
Kras in de plaat...is die al ingebouwd?
1997 417 nautic blue S70 2.5T AT Zoonlief
2000 426 mystic silver V70D AT
1997 421 dark olive pearl V70 2.5T 2.3T AT AWD
1998 419 sand silver S70 T5 AT zoonlief
1995 421 dark olive pearl 850 T5R AT
i beun, therefore i am

MartijnV70

Heb nu ruim een week een Pioneer MVH-X580dab erin zitten. Geweldig apparaat. Had toch best vaak storing in de ontvangst met mn oude sc901. Antenne leek zijn beste tijd gehad te hebben. Dab antenne zit erbij net als een microfoontje met lang snoer. Die zit nu vlak bij de spiegel aan de hemel. Radio display en knoppen zijn qua verlichting naar smaak in te stellen. Je kan via losse rgb instelling elke kleur kiezen die je wil.

Dab is een verademing. Je hoort gewoon geen kraakje of wat meer. Supergeluid. En Arrow Classic Rock is er weer :eusa_dance: je laadt 1x het hele zenderpakket en via draaien en drukken heb je een enorme berg zenders direct tot je beschikking. Uiteraard heb ik de zes favorieten onder de voorkeuzeknopjes geparkeerd. Als de onvangst minder is gaat hij indien beschikbaar naar de analoge variant van de zender die je op dat moment luistert. 1x meegemaakt in een tunnel.

Spotifyliefhebbers: koop dit ding! Via bluetooth blader je je hele spotifyaccount in je telefoon door. Net als de muziek in je gewone muziekapp (iphone). Als tie nou ook nog een Nespressootje zou kunnen maken....

Kapitein Haak

Is het een raamantenne die ze erbij hebbeb geleverd?

Want in dat geval ben ik benieuwd hoe lang dat goed blijft gaan.
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

Woger

Heb afgelopen week een dab module met fm zender binnen gekregen. Gekocht op ebay, maar helaas klopt er helemaal niets van het apparaat. En de verkoper reageert natuurlijk niet vanwege vakantie :eusa_wall:
http://www.ebay.nl/itm/152384553788?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ik wilde hem in het handschoenen kastje inbouwen. Heb nu mijn zinnen gezet op deze:
https://betterdigital.en.alibaba.com/product/60553899593-200647138/Dab_radio_adapter.html?spm=a2700.7803228.1998738836.186.73bg5N

En deze achter de huidige SC900 bouwen met alleen de IR sensor er onder uit.

NinaPaul

Citaat van: Kapitein Haak op 03-02-2017 14:24:58
Is het een raamantenne die ze erbij hebbeb geleverd?

Want in dat geval ben ik benieuwd hoe lang dat goed blijft gaan.

Op de V70 zit al maanden een raamantenne, gewoon netjes geplakt en blijft prima zitten. Ook het ontvangst is gewoon subliem.
(https://www.bol.com/nl/p/pioneer-autoradio-dab-antenne-ca-an-dab-001/9200000049654059/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002020-G-22404691484-S-181304035724-9200000049654059)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

MartijnV70

Deze antenne heb ik idd ook.
Wat zou het probleem zijn? Loskomen?
Heb wel uitgebreid de tijd genomen om de boel te ontvetten (en niet alleen met het bijgeleverde doekje).