auto slingert bij spoorvorming en afremmen

Gestart door dielie850, 15-12-2013 23:34:15

Vorige topic - Volgende topic

dielie850

Citaat van: volvobug op 16-12-2013 08:56:19
Citaat van: dielie850 op 16-12-2013 08:02:29
Citaat van: volvobug op 16-12-2013 00:29:18
Schokbrekers overleden nadat ze het laatste zetje hebben gehad bij het opkrikken en daardoor volledige uitslag?
Dat zou kunnen maar ze lekken niet  :eusa_think:
Grote misvatting dat zolang schokbrekers maar niet lekken, ze nog goed zijn   :eusa_snooty:
Hoe kan je dan het beste testen of de schokdemper lek is :D

Broabander

Als je hem demonteert en je kunt hem indrukken als een fietspompje dan is hij al z'n spanning verloren. Je moet hem met gepaste kracht in kunnen duwen en dan moet hij ook direct weer naar buiten komen.

Op de auto testen is altijd wat moeilijker/subjectiever, maar meer dan 1x nadeinen is altijd wel een goede indicatie.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

dielie850

Citaat van: Broabander op 16-12-2013 09:16:50
Als je hem demonteert en je kunt hem indrukken als een fietspompje dan is hij al z'n spanning verloren. Je moet hem met gepaste kracht in kunnen duwen en dan moet hij ook direct weer naar buiten komen.

Op de auto testen is altijd wat moeilijker/subjectiever, maar meer dan 1x nadeinen is altijd wel een goede indicatie.
Dan zijn de schokdempers uitgesloten ;D

Broabander

Dat is stellig ;D Je hebt geen stevigere verlagingsveren bijv die het nadeinen kunnen voorkomen?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

dielie850

Citaat van: Broabander op 16-12-2013 09:24:06
Dat is stellig ;D Je hebt geen stevigere verlagingsveren bijv die het nadeinen kunnen voorkomen?
Jawel ;)
Maar ik heb ze vrijdag uit elkaar gehaald om de veerpootrubbers te vervangen.
En toen een keer ingeduwd ;)

Arjanestate

En hoe is het met de achteras gesteld?  :eusa_shifty:
854 T-5 ROOD 1994

KIM

De draagarmen leidt ook tot trekken in het stuur.
Lees maar even de laatste pagina's van mijn blog. Bij mij hebben de imi's het ongeveer een ton uitgehouden....

Gebruik je ook een andere bandenmaat? Ik vind een lagere band namelijk ook gevoeliger bij spoorvorming.

De achteras kan best slecht zijn en nog steeds niet leiden tot trekken in het stuur. Een achterasprobleem zal eerder zorgen voor stabiliteitsperikelen.

dielie850

Citaat van: KIM op 16-12-2013 10:44:37
Lees maar even de laatste pagina's van mijn blog. Bij mij hebben de imi's het ongeveer een ton uitgehouden....

Gebruik je ook een andere bandenmaat? Ik vind een lagere band namelijk ook gevoeliger bij spoorvorming.

De achteras kan best slecht zijn en nog steeds niet leiden tot trekken in het stuur. Een achterasprobleem zal eerder zorgen voor stabiliteitsperikelen.
Bandenmaat is 225 45 17 maar het stuur word echt uit je handen geslagen  :-\

V70geRwin

De meest eenvoudige: Bandenspanning ok?

fpede

Citaat van: dielie850 op 16-12-2013 10:57:18
Citaat van: KIM op 16-12-2013 10:44:37

Bandenmaat is 225 45 17 maar het stuur word echt uit je handen geslagen  :-\

had ik ook, moest je vooral ook niet remmen,...  :eusa_wall:
was een beetje beter met de verse draagarmen, echter was het maar helemaal over toen de winterbanden erop zaten,... waarschijnlijk door de slechte draagarmen, de zomerbanden scheef afgesleten ofzo,...  ;)

ruspek

ik zou het bij de schokdempers houden.
Hoe lang zitten die er al op?
de fabrikanten geven een vervanging interval aan van 80.000km. (dat is wel erg snel weet ik, maar eens per 150.000km mag in mijn ogen wel)

anders toch ff terug naar bandenboer / uitlijncentrum. Misschien een iets andere afstelling nodig ivm verlaagde veren??? (maar daar weet ik te weinig van)
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

dielie850

Citaat van: ruspek op 16-12-2013 11:14:23
ik zou het bij de schokdempers houden.
Hoe lang zitten die er al op?
de fabrikanten geven een vervanging interval aan van 80.000km. (dat is wel erg snel weet ik, maar eens per 150.000km mag in mijn ogen wel)

anders toch ff terug naar bandenboer / uitlijncentrum. Misschien een iets andere afstelling nodig ivm verlaagde veren??? (maar daar weet ik te weinig van)
Daar zitten nog de originele op ;D
Uitlijnen weet ik zeker dat dat 100% goed gegaan is.
Ik heb ook nog een setje PU bussen voor de draagarmen denk dat ik dat ook nog es ga ptoberen :D

volvobug

Citaat van: dielie850 op 16-12-2013 09:09:03

Ik heb wel es gekeken met een bandenijzer.
Weet niet wat de marge is maar kon de draagarmen makkelijk bewegen :eusa_think:

Klinkt niet goed, makkelijk bewegen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

dielie850

Heb vandaag es gekeken en heb mijn linker schokdemper voor kapot.
Heb de auto een paar keer naar beneden geduwd en er kwan een zuigend geluid vanuit de demper vandaan :'(
Morgen maar even een andere monteren.

volvobug

Citaat van: dielie850 op 17-12-2013 22:04:27
Heb vandaag es gekeken en heb mijn linker schokdemper voor kapot.
Heb de auto een paar keer naar beneden geduwd en er kwan een zuigend geluid vanuit de demper vandaan :'(
Morgen maar even een andere monteren.
Beiden kanten tegelijk vervangen is het advies dan.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.