raammechanisme volvo c70

Gestart door renzo1, 28-09-2013 23:11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renzo1

Als ik het contact aanzet gaat gelijk mijn raam (*bestuurderszijde) naar beneden. De knop van dit raam reageert niet meer maar de rest wel. Wel gaat het raam omhoog met de schakelaar van alle ramen. De schakelaar is goed, als ik de connectors los neem gaat het raam ook naar beneden. Ook heb ik de relais verwisseld met links en rechts. Het probleem bleef toen het zelfde. Het relais is dus goed.
Dit eufel is gekomen nadat mijn kachel radiator is ontploft. Die is inmiddels vervangen en daarna is dit probleem opgetreden. Ook als ik de kap omlaag wil doen gaat het raam niet een stukje omlaag, en de rest wel. Wie weet wat ik nog meer zelf kan proberen.
Het gaat hier om een Volvo c70 cabrio uit 1999.

Ewout Schalkwijk

Gesmolten of anderzins beschadigde kabel misschien?

Waarom een poll?


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv


renzo1

Kabel heb ik gecontroleerd, lijkt goed.

Het uitlezen zal volgende week plaats vinden.

J1 C70

Haal de binnenkant eraf. Ontkoppel de connector van de raammotor. Sluit 12 volt erop aan en kijk of raam naar beneden gaat. Vervolgens de zwart en rood omdraaien en kijk of motor omhoog gaat. Sluit uit of probleem met raam of motor aanwezig is. Probleem bij mij was niet de schakelaar of mechanisme maar een slecht contact van kabelboom deur naar binnen de auto aan linkerzijde onder dashboard. Bij loshalen stekker direct een zwarte ingang naast alle zilveren.