De 422R gaat hier verder...

Gestart door CorB, 24-12-2013 22:01:57

Vorige topic - Volgende topic

EricL

Citaat van: CorB op 17-03-2014 22:26:31
Het kunststof op de middenarmsteun heb ik gepolijst met een dremel en wat Mequirs auto polijst middel. Glimt je tegemoet!

Cor

Ah, ook de Dremel gebruikt voor wat polijstwerk!  ;D
Is heel netjes geworden.

The Volvoboy

Goed bezig geweest :eusa_clap: Dat leerplamuur en leerverf moet ik ook maar eens bestellen denk ik. Resultaat ziet er netjes uit :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

maruska

mooi werk Cor.. ik zou de lucht ventilatie roosters aan de zijkant van je bovendash zwart meenemen.. erg netjes werk zo !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Vulk

Mooi werk! Zo zie je maar dat zelfs een super onderhouden auto nog steeds werk vraagt!

Wel fijn om te zien dat deze auto bij een secuur persoon is terecht gekomen.

UserID6342

Citaat van: elianmars op 17-03-2014 22:11:25
Netjes allemaal!!  :eusa_clap:

Misschien nog de speakerroosters in de deuren vervangen door zwarte?
Je haalt me de woorden uit de mond ;D.  Erg netjes zo hoor en wat een goede lik verf al niet kan doen !

CorB

Dank voor de complimenten!

Citaat van: maruska op 17-03-2014 23:51:45
mooi werk Cor.. ik zou de lucht ventilatie roosters aan de zijkant van je bovendash zwart meenemen.. erg netjes werk zo !

Ik heb inmiddels de zwarte kapjes ervoor zitten inclusief afdekdopjes voor de schroeven. Met dank aan blauweroffel. :)

Citaat van: Vulk op 17-03-2014 23:51:45
Mooi werk! Zo zie je maar dat zelfs een super onderhouden auto nog steeds werk vraagt!

Wel fijn om te zien dat deze auto bij een secuur persoon is terecht gekomen.

De achterasblokken waren wel een beetje een verrassing. Volgens mij zijn deze nog niet zo oud.
Zulke dingen komen naar voren als je er mee aan de slag gaat. Ik wil hem gewoon perfect uitgelijnd en bij het loshalen komen zulke zaken in dit geval naar voren.

Ik vindt het leuk om met een 'oude' auto te rijden die er als nieuw uit ziet. Buitenkant is 90% perfect, interieur gaat ook netjes worden.
Deze 850 was ik elke week, de lease V40 waar ik mee reed misschien eens per kwartaal :) Ik heb hier gewoon veel meer lol van.

Cor

rogerV701998

Je maakt er weer een mooie auto van, complimenten.

Ben wel wat verbaasd over de staat van het interieur. Ik dacht dat dit een auto in goede staat was. Dat was dan in ieder geval niet van toepassing op het interieur.

CorB

Tja, ik moet zeggen het interieur is niet zo smetteloos als de buitenzijde. Maar voor een auto met ca. 370.000 op de teller vind ik het niet bepaald tegenvallen.
Het is wel zo dat bijvoorbeeld het stuur er in eerste instantie wel aardig uitzag, behalve dat het door was, maar als je goed gaat schoonmaken, ontvetten en het schuurvelletje er een keer overheen haalt dan gaat het opeens heel hard van je af. Zelfde geldt voor de armsteun. De foto's van de armsteun laten dit mooi zien.
Voor mij had het weinig uitgemaakt of het interieur 50% mooier, maar toch niet perfect was geweest. Ik wou het qua kleurstelling toch aanpassen en helemaal verven zodat het er weer zo maagdelijk mogelijk uitziet. :)

Cor

CorB

Zo, ik heb weer wat stapjes gezet bij het aanpassen van het interieur. Deurpaneel is nu ook in twotone opgebouwd.

Verder heb ik de grille in Motip donker antraciet gespoten, zo is het meer in lijn met andere grijze delen op de auto. Binnenkort de originele koplampen er in, want deze zijn me niet helemaal naar het zin.

Cor

CorB

Ik had van Hans Duiven een paar lichte deurpanelen overgenomen, zodat ik lekker buiten de auto nieuwe paneeltjes op kon bouwen.
Dat is geen luxe, want er is bij die oude panelen in algemene zin best wat plastic wat gescheurd is en weer even netjes gerepareerd en verstevigd moet worden.
Ook dit soort gaatjes kom je tegen

Van colourlock had ik een interieur opknap setje liggen en hier zat leerplamuur in de beige kleur bij. Maar eens geprobeerd of dat ook werkt voor dit soort gaatjes. Er moeten van dit spul weel heel veel laagjes op, want het krimpt gigantisch bij het drogen.

Na:

Cor

big ben

Ik had er eerst  mijn twijfels over wbt de "two-tone" combinatie, maar ik vind het zeer geslaagd   :D

Heb je ook een primer oid op de grill gespoten ?

EricL

Interieur is mooi geworden.

Gelukkig komen de originele koplampen er in. De knipperlichten zijn nog vrij nieuw zo te zien.

Misschien op termijn ook het bovendek vervangen? Dan ben je ook gelijk van die uitsparingen voor de verstralers af.

Eric

razorx

Leuk van die leerplamuur. En bedankt voor je tip wat dat krimpen aangaat.
Heb nog een setje ergens liggen. Nooit gebruikt.

hertogjan6

Netjes!! Misschien eerst even origineel koplampglas ervoor dan staat het super strak!  8)
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

Ries van de Zilverschuit

Citaat van: razorx op 04-04-2014 20:57:57
Leuk van die leerplamuur. En bedankt voor je tip wat dat krimpen aangaat.
Heb nog een setje ergens liggen. Nooit gebruikt.

Ik heb er ook al eens beschadigingen in mijn deurpanelen mee gerestaureerd. Likje leerverf eroverheen en het valt nauwelijks meer op.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue