Hij rookt???!!!!????

Gestart door Dirkje, 19-12-2002 10:30:39

Vorige topic - Volgende topic

Dirkje

Mijn 850 T5R (automaat) Rookt als ik em na het rijden even na laat draaien het maakt dan niet uit of ik hard of normaal heb gereden in de eco of sport stand, het is een grijs blauwe rook uit de uitlaat soms veel rook soms een beetje! de carter onluchting is al schoon gemaakt en ik heb ook al een nieuw  ontluchtig slangetje maar hij blijft het doen. Wie kan me helpen want ik weet het echt nie meer?????? :-/ groetjes dirk

Joeri

CiteerMijn 850 T5R (automaat) Rookt als ik em na het rijden even na laat draaien het maakt dan niet uit of ik hard of normaal heb gereden in de eco of sport stand, het is een grijs blauwe rook uit de uitlaat soms veel rook soms een beetje! de carter onluchting is al schoon gemaakt en ik heb ook al een nieuw  ontluchtig slangetje maar hij blijft het doen. Wie kan me helpen want ik weet het echt nie meer?????? :-/ groetjes dirk

Nou, ben niet helemaal op de hoogte maar is dat niet het gedrag bij een lekke koppakking ?

Iemand anders misschien ?

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

levensnevel

Dirkje,

ik weet niet beter of blauwachtige rook duidt altijd op verbrande olie. En dat is foute boel  :-[
Om erger te voorkomen zou ik maar spoorslags naar een garage gaan waar men monteurs hebben die een 850T5R van haver tot gort kennen

just my 2 cents

Levensnevel
levensnevel
a smile every mile and
gammal kärlek rostar aldrig !

Mellow_yellow

Niks koppakking o.i.d.  Die gaan zelden kapot bij een 850! Hoogstwaarschijnlijk lekt de turbo intern olie. Mijn T-5R had dit 2 jaar geleden ook en toen de turbo korte tijd daarna stuk liep is er een nieuwe opgezet. Daarna was die blauwe walm ook meteen weg. De turbo pakt gewoon wat olie als de keerringen en/of lagers beginnen te slijten. Mijn advies: nu de turbo laten reviseren want uiteindelijk draait ie kapot en moet je een nieuwe kopen. Revisie is dan nu goedkoper. Kijk bij www.turboworld.nl of www.turbo-hoet.com Succes!

Joeri

CiteerNiks koppakking o.i.d.  Die gaan zelden kapot bij een 850!

Sorry hoor. Kwis niet dat je kwaad werd.  ;)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

george

Ik deel Marc in deze en denk ook dat je turbo zijn beste tijd gehad heeft. Ik was voor mijn 850 toen €580 kwijt voor een ruilturbo. Is er vrij makkelijk uit en op te knutselen als je met beleid doet. ;)  
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Mellow_yellow

CiteerSorry hoor. Kwis niet dat je kwaad werd.  ;)

Kwas nie kwoad.  :)

Paco

Dirk, mag ik vragen hoeveel hij gelopen heeft?

Frans Harkema

CiteerHoogstwaarschijnlijk lekt de turbo intern olie. Mijn advies: nu de turbo laten reviseren want uiteindelijk draait ie kapot en moet je een nieuwe kopen. Revisie is dan nu goedkoper.

Helemaal met deze spreker eens. Heb vroeger twee Saab-Turbo's gehad met hetzelfde euvel.

Dirkje

Jongens bedankt het was inderdaad de turbo het buitenhuis was gescheurd op de as was veeeeel te veel spelling dus lekt ie olie ik heb inmiddels een nieuwe turbo en hij vliegt weer prima       BEDANKT!    groetjes Dirk

Guido_Smit

Kijk dit vind ik nou jofel, om ook terug te schrijven als het probleem is opgelost en wij kunnen lezen wat achteraf de oorzaak was. Dit had Ludo ook al eens gevraagd aan de leden op het forum.
Goed voornemen geweest voor 2003, om te stoppen met roken  ;D .

Groeten : Guido.

micdee

Ik heb ook wel eens een VETTE rookgordijn achter mijn auto gehad... zo erg dat mensen ineens met hun mistlampen aan gingen rijden omdat het zicht terugliep naar minder dan 50M. ;).

Bij mij bleek het gelukkig een losse olievuldop te zijn en dus olie op de uitlaat... is wel een idee om de politie  >:( die met 190km/u. achter je aanzit op een dwaalspoor te zetten. ;D

Dreamer

CiteerIk heb ook wel eens een VETTE rookgordijn achter mijn auto gehad... zo erg dat mensen ineens met hun mistlampen aan gingen rijden omdat het zicht terugliep naar minder dan 50M. ;).

Bij mij bleek het gelukkig een losse olievuldop te zijn en dus olie op de uitlaat... is wel een idee om de politie  >:( die met 190km/u. achter je aanzit op een dwaalspoor te zetten. ;D
Wel eens onder het rijden geprobeert dat ding los te draaien?
 ;D
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

micdee

Daar is natuurlijk altijd wat op te maken.. ;D. een slangetje vanaf de kleppendeksel naar uitlaat en dan een afsluitertje erin welke je danwel manueel danwel elektronisch vanuit de "cockpit" kan bedienen ::)