MM en inhouden bij koude motor

Gestart door Red Devil, 29-12-2013 17:39:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Red Devil

Klopt. Wil ik ook doen, maar ik ben allergisch voor brandende lampjes die een storing aangeven......

ruspek

Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Sbv

Citaat van: ruspek op 07-01-2014 06:39:21
Lampje eruit..... :eusa_whistle:
persoonlijk is dat een kneuteroplossing. Lampjes branden met een reden. Softwarematig EGR dicht laten programmeren en dan het ding volledig verwijderen

elianmars

Citaat van: Sbv op 07-01-2014 06:51:21
Citaat van: ruspek op 07-01-2014 06:39:21
Lampje eruit..... :eusa_whistle:
persoonlijk is dat een kneuteroplossing. Lampjes branden met een reden. Softwarematig EGR dicht laten programmeren en dan het ding volledig verwijderen

Eensch!

ruspek

is ook een kneuteroplossing maar dan hoef je niet tegen een brandend lampje aan te kijken.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

vincen tdi

En als er echt iets mis is hoef je ook niet te stoppen (dat gebeurt met een beetje pech vanzelf)  :eusa_snooty:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

ruspek

Nou, om alleen te vertrouwen op een lampje dat een storing aangeeft in het motormanagement om wel of niet te stoppen :eusa_doh:

Mm lampje is niet voor niets geel/oranje. Is wel storing maar niet zo dat je niet kan rijden.

Ik mag hopen dat je je auto ook aanvoelt of er iets mis is.
Groet Ruben
__________________________________________________________

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Red Devil

Ik heb destijds bij mijn V70 de EGR laten uit programmeren. Was een goede oplossing. Ga de persoon in kwestie maar weer eens benaderen.
Vreemde is wel dat het lampje nog steeds brand maar dat het inhouden met koude motor minder lijkt te worden (minder hevig en minder lang)

Red Devil

EGRnetjes afgesloten met een plaatje.  Auto rijdt weer goed., houdt niet in, pluimt niet.

Alleen nog laten uitprogrammeren. Kosten 150 euro. Iemand anders nog een adresje en of prijsje?

Ewout Schalkwijk

Citaat van: Red Devil op 12-01-2014 18:14:45
EGRnetjes afgesloten met een plaatje.  Auto rijdt weer goed., houdt niet in, pluimt niet.

Alleen nog laten uitprogrammeren. Kosten 150 euro. Iemand anders nog een adresje en of prijsje?


Ah, het kwartje is gevallen? Ik was al maar gestopt met de discussie want ik kreeg niet de indruk dat je wilde horen/begrijpen wat je werd aangeraden.
Mooi zo. Toch alvast voor een deel opgelost.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Red Devil

#55
Citaat van: Red Devil op 07-01-2014 22:59:03
Ik heb destijds bij mijn V70 de EGR laten uit programmeren. Was een goede oplossing. Ga de persoon in kwestie maar weer eens benaderen.
Vreemde is wel dat het lampje nog steeds brand maar dat het inhouden met koude motor minder lijkt te worden (minder hevig en minder lang)



Red Devil

#56
Kwartje was al jaren geleden gevallen hoor, zie citaat hierboven. Maar ik ben eigenwijs verwekt, eigenwijs geboren en ik ga ook eigenwijs dood, dus ik wil ik niet altijd de makkelijke weg bewandelen.  ;D

Maaruh niemand een adresje???