Kan iemand mij de goede richting in schoppen????

Gestart door mauzey, 03-03-2014 22:05:34

Vorige topic - Volgende topic

mauzey

Ik heb dus een oliesituatie met m'n 850 2.0 T5 van 1995. De koppakking is dus al vervangen maar nu gooit ie er olie uit. Niet wanneer ie stationair loopt maar wanneer je er vermogen op zet. Gaat dan ook roken.... Lijkt uit de buurt van de turbo te komen. Toen ik m net had, bleek het koelsysteem lek. Elke dag koelvloeistof bijgevuld en in de gaten gehouden tot die ene avond. Is dus warm gelopen met lekke koppakking tot gevolg. Nu loopt ie weer als een zonnetje alleen de olielekkage moet nog even gefikst worden..... Mijn "mannetje" kan het in elk geval niet vinden......helaas! Hellup!!!!!!

volvobug

Olieretourleiding turbo? Heb er zelf geen ervaring mee maar schijnt bekend kwaaltje te zijn.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

mauzey

Dank volvobug, ik ga sowieso alle reacties doorgeven aan de monteur....  :)

maruska

olieretour kan idd goed zijn. die moet erg goed aan zitten.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

mauzey

Dank Maruska, nu ga ik hem er zeker op wijzen!  :eusa_pray:

Midicijnman

Heb je de carterventilatie gecheckt? Even de olievuldop los op de opening laten liggen tijdens stationair draaien. Als hij gaat staan huppelen, zit de boel verstopt. Meestal heb je dan ook wel wat oliesporen onder de plastic afdekplaat waar de bougies onder zitten. Dat zie je niet meteen...

twotone

Mocht je carterventilatie wel verstopt zitten zou t ook geen kwaad kunnen de keerringen even na te lopen. Maar daar heeft je monteur hopelijk al aan gedacht ;D Ook zou je voor 'extra zekerheid' ook even de peilstok er een stukje uit kunnen trekken met stationair, men zegt dat als 'ie daar rookt de carterventilatie ook dicht kan zitten (De dampen worden normaal gesproken afgezogen door het 'systeem' )
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

mauzey

Lijkt de turbo zelf te zijn, komende week gaat er een "nieuwe" op, kijken wat dat doet....

mauzey

Yes, up and running again. Het was idd de turbo, iets met te heet geworden en van daar uit gaan lekken. Andere turbo erin en gaan! Allen bedankt voor de tips, ik ben weer blij!