Mooie achterlichten maar lampen ed. nu van slag!

Gestart door ineke, 28-10-2004 16:33:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ineke

Heb ik op de sleuteldag mooie, blinkende, hagelnieuwe achterlichten gemonteerd.... is mijn linkerachterlicht het spoor totaal bijster.

Af en toe, en ik heb het idee dat het met hobbels en kuilen in de weg te maken heeft, gaat het helemaal mis als ik de richtingaanwijzer op linksaf zet. Dan gaat het mistlampindicatorlampje op het dashboard (zacht of voluit) branden en heel soms gaat ook de centrale deurvergrendeling rondom gezellig 'meetikken'.
Remlicht valt dan links uit, tenminste dat was vanmorgen even het geval.

Ik heb niets aan de lamphuizen zelf veranderd, alles lijkt goed vast te zitten.

Wat kan het zijn?

groet,
ineke

ineke

zekeringen moet ik nog even nakijken.
en massaverbinding, hoe kan ik dat controleren?

ineke

ineke

niet echt, dacht ik zo.
dacht wel weer dat dat massagedoe weer lastig zou zijn ;-)

ik frut en pruts nog wat om alles even te controleren en zal mijn bevindingen even posten hier.

ineke

ineke

Echt rare dingen kom ik niet tegen, al lijkt de bovenkant van het boven-lamphuis niet helemaal lekker terug te klikken bij plaatsen. Hij zit niet echt supervast. Onderkant doet dat wel.

Overigens gedragen de lichten zich opeens weer voorbeeldig. Even afwachten dus maar....

ineke

ineke

De boel is doorgemeten, niets te vinden.
Ondertussen rijdt mijn collega in mijn auto, volgens hem doet het achterlicht heel normaal.

Nou ja, even aankijken dan maar.

ineke

Volvo comfort

Citaat van: ineke op 28-10-2004 16:33:15
Heb ik op de sleuteldag mooie, blinkende, hagelnieuwe achterlichten gemonteerd.... is mijn linkerachterlicht het spoor totaal bijster.

Af en toe, en ik heb het idee dat het met hobbels en kuilen in de weg te maken heeft, gaat het helemaal mis als ik de richtingaanwijzer op linksaf zet. Dan gaat het mistlampindicatorlampje op het dashboard (zacht of voluit) branden en heel soms gaat ook de centrale deurvergrendeling rondom gezellig 'meetikken'.
Remlicht valt dan links uit, tenminste dat was vanmorgen even het geval.

Ik heb niets aan de lamphuizen zelf veranderd, alles lijkt goed vast te zitten.

Wat kan het zijn?

groet,
ineke

Je moet effe kijken of er geen verkeerde lampjes in zitten vooral je remlicht effe controleren ...

Ik heb dat zelf ook wel eens met een bmw gehad als je op je rem trapte gingen je stadslichten branden ;D

Dat kwam door het lampje dat niet dubbel uitgevoerd was maar enkel.....

reneetje

Citaat van: Ludo op 28-10-2004 17:22:16
het idee van hobbels en kuilen doet denken aan een slechte massa verbinding.
zekeringen gecontroleerd.?

Ik denk hetzelfde als Ludo, even een extra massa draad aanleggen , dan weet je het zo.
Dus een (nood) draad tussen het chassis en de massa aansluiting van je achterlicht , en dan kiken of dit het probleem oplost.


Sucses
Rene ;)