Welke RWD versnellingsbak op TDI/D5 ?

Gestart door Cableguy, 07-01-2014 20:25:44

Vorige topic - Volgende topic

vincen tdi

De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Cableguy

Zeker, en als je goed hebt gelezen heb je gezien dat ik een bak zoek die direct past op een D5252 of D5254.
Als je vervolgens ook research hebt gedaan naar een M46 bak, zoals beschreven in dat filmpje, weet je dat dat 1: niet direct past, en 2: een oude 4-bak is.

Als je behulpzaam of bijdehand wilt zijn, doe dat dan ook. Een youtube filmpje met echt nul informatie posten en dan zo'n smiley erbij zetten, ik weet niet hoor. Moet dat me voor lul zetten ofzo? Waarom doe je zo?

Wout309t

Citaat van: Cableguy op 08-01-2014 00:57:53
Zeker, en als je goed hebt gelezen heb je gezien dat ik een bak zoek die direct past op een D5252 of D5254.
Als je vervolgens ook research hebt gedaan naar een M46 bak, zoals beschreven in dat filmpje, weet je dat dat 1: niet direct past, en 2: een oude 4-bak is.

Als je behulpzaam of bijdehand wilt zijn, doe dat dan ook. Een youtube filmpje met echt nul informatie posten en dan zo'n smiley erbij zetten, ik weet niet hoor. Moet dat me voor lul zetten ofzo? Waarom doe je zo?

Mee eens.

Als je hier voor de 100e keer de vraag stelt of een 850 op gas kan lopen is dat een goede vraag en heb je binnen 10 minuten een hele pagina met behulpzame antwoorden.
Maar stel je een 'out of the box' vraag, dan staat iedereen je raar aan te kijken. Typisch Volvo-volk...

Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd, dus ben wel benieuwd waar alle 'kenners' mee komen..
2011 V70 2.0T R-Design MT

Sbv

De 5-cylinder tractor diesel is een Audi AEL motor, mogelijk dat er dat soort bakken op kunnen. Kwa ophanging van blok zijn er wel volvo aanpassingen net als kleppen deksel.

UserID6342

Citaat van: Jelmar op 07-01-2014 23:42:32
960 is whiteblock ;) die past wel achter de benzine 5 cilinders.

als de bakken van bezine en diesel 5 cilinders hetzelfde zijn heb je dus een 960 bak nodig.
Bellhousing is zowiezo anders van de 5 cilinderbakken ivm de plaats van de startmotor. Bij de normale 5 cilinderbakken wel goed over te zetten overigens.

fbm

Cableguy

Ha, die had ik ook al op TDIclub gevonden, maar niet met deze foto's.
Je kan wel zien dat er een dikke adapter tussen de bak en het blok is geplaatst.

Nog wat meer gevonden op garaget door op D5252T te zoeken;

Zo te zien een originele FWD bellhousing verlast aan de donorbak.

Carterpan 'n beetje aanpassen en als je dan toch bezig bent de aansluiting van de intake omdraaien en 't blok verder naar achteren leggen :)

vincen tdi

Citaat van: Wout309t op 08-01-2014 05:52:13
Citaat van: Cableguy op 08-01-2014 00:57:53

Mee eens.

Als je hier voor de 100e keer de vraag stelt of een 850 op gas kan lopen is dat een goede vraag en heb je binnen 10 minuten een hele pagina met behulpzame antwoorden.
Maar stel je een 'out of the box' vraag, dan staat iedereen je raar aan te kijken. Typisch Volvo-volk...

Ik ben hier ook wel in geïnteresseerd, dus ben wel benieuwd waar alle 'kenners' mee komen..

Ik heb er nog eens rustig over na gedacht wat ik hierop zal antwoorden.
Zoals ik er tegenaankijk is dit een 850/x70 P1 forum .
Dat je dit van plan bent kan ik alleen maar toejuichen  :eusa_clap: en ik wens je daar ook alle succes mee, dat staat voor mij verder los van dit verhaal.
Het door Wout309t genoemde klopt ook wel, je hebt hier binnen 10 minuten een bult info over wat dan ook 850 gerelateerd. Voor mijn gevoel komt dat omdat dit een duidelijk en overzichtelijk forum is .

Door allerlei (sorry voor het woordgebruik) forum vervuiling zal de overzichtelijkheid niet direct toenemen en het zoeken binnen dit forum al helemaal niet.
De enige connectie die je noemde met een 850/x70 is de motor die je evt wil gebruiken.

Ik zelf had het veel logischer gevonden als deze vraag in off topic was gesteld, nog veel leuker zou ik het vinden als je de plannen en vorderingen in een blog bij zou houden (lijkt me dat je daar ook wel meer dan genoeg input krijgt ) en in dat geval ook zeker een blog wat ik zal volgen.

Ik hoop dat ik hiermee mijn standpunt duidelijk genoeg heb uitgelegd.
Dit is wat mij betreft het laatste wat ik hier over te melden heb (mijn gal is gespuwd om het zo maar te zeggen )
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Jeroentjuh

Gewoon een D5 motor met een M90 bak erachter. Moet je alleen een carterpan passend maken, een 960 pan inkorten?

Cableguy

Denk dat ik daar inderdaad best voor kan gaan.
Heb genoeg M90 bakken laten schieten op de sloop omdat ik ze niet nodig had, nu ff goed zoeken :)

NinaPaul

Die 5cilinder diesel is van audi (dus ook geen volvo materiaal).

Ikzelf zou een bmw  X25tds scoren (of bv een mercedes blok en bak), past allemaal prima en kan je zelfs een automaat nemen mocht je daar interesse in hebben.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Cableguy

Heb ik ook wel aan zitten denken. Zijn ook erg mooie blokken. Vanmorgen ook even zitten kijken naar BMW E30/E46 subframes/achterassen, dat past dan ook direct wat makkelijker qua tussenas. Veel meer rijkwaliteit, meer keus in velgen, en een project wat nu op papier alweer uit de hand loopt :P

vincen tdi

Enig voordeel is dan wel dat de oldtimers per 1 januari een stuk betaalbaarder zijn geworden  :eusa_shifty:

UserID6342

Qua aanschaf ja, qua goed onderhoud is er niets verandert !  En juist het laatste is bij een hoop oldtimers een heikel issue, de echte liefhebbers daargelaten en degene die nergens op bezuinigd hebben.

Een oldtimer goed rijdend houden kost gewoon een klein vermogen !

Cableguy

Mwah, onderhoud van een recreatieve oldtimer is vaak maar een fractie van de servicebeurten van moderne auto's.
Wil je 't goed doen dan kost de restauratie an sich een hoop geld, maar is het ook zeker waard.
Probleem van sommigen is dat ze gewoon niet bereid zijn om er meer dan een paar honderd euro per jaar aan uit te geven.