Raam rechtsachter functioneert niet

Gestart door kulk, 08-01-2014 20:54:49

Vorige topic - Volgende topic

kulk

Beste forummers,

Ik heb een probleempje met m'n raam rechtsachter, het gaat niet meer omlaag.

Schakelaars al uitgewisseld maar daar ligt het niet aan, schakelaar rechtsachter functioneert prima als ik hem linksachter aansluit.

Het raam zit gelukkig dicht dat scheelt weer  ;D, als ik het knopje omhoog trek hoor je het raam nog
zachtjes tegen de deur bonken ( dus lijkt erop dat de 'raamomhoogfunctie' nog werkt ), als ik op het knopje duw
gebeurt er niks, raam gaat niet naar beneden ( met de linkerschakelaar ook niet ).

Iemand ervaring met dit euvel?
Is het het motortje overleden?
Alvast bedankt!

henry classic v70

Deurpaneel eraf halen en kijken of een raamgeleider niet afgebroken is.
Kan ook nog een stang zijn die het raam omhoog en omlaag moet doen en niet soepel meer beweegt of vast zit
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

kulk

Citaat van: koen.s op 08-01-2014 20:58:43
Citaat van: kulk op 08-01-2014 20:54:49
Beste forummers,

Ik heb een probleempje met m'n raam rechtsachter, het gaat niet meer omlaag.

Schakelaars al uitgewisseld maar daar ligt het niet aan, schakelaar rechtsachter functioneert prima als ik hem linksachter aansluit.

Het raam zit gelukkig dicht dat scheelt weer  ;D, als ik het knopje omhoog trek hoor je het raam nog
zachtjes tegen de deur bonken ( dus lijkt erop dat de 'raamomhoogfunctie' nog werkt ), als ik op het knopje duw
gebeurt er niks, raam gaat niet naar beneden ( met de linkerschakelaar ook niet ).

Iemand ervaring met dit euvel?
Is het het motortje overleden?
Alvast bedankt!

Had een tijd gelden precies hetzelfde, de ruit had ik een jaar niet gebruikt.
Een klap op de motor gegeven en toen werkte hij weer.

Citaat van: henry classic v70 op 08-01-2014 21:01:44
Deurpaneel eraf halen en kijken of een raamgeleider niet afgebroken is.
Kan ook nog een stang zijn die het raam omhoog en omlaag moet doen en niet soepel meer beweegt of vast zit

Zoiets zat ik ook al aan te denken.

Bedankt alvast heren, ik zal morgen als het licht is het paneel er eens afhalen en een paar tikken op de motor geven
of kijken zoals Henry zegt of er iets vast zit/ gebroken is ergens.

Stel dat het motortje kapot is, moet ik zeker m'n raamgeleider los gaan maken en alles?