5 cilinder in een 740

Gestart door tijdrovers, 11-01-2014 22:53:32

Vorige topic - Volgende topic

tijdrovers

ik rij nu 2 jaar blij in mijn 740 d24 sedan.
maar ik wil graag wat pk's extra hebben onder mijn pendaal, want een beetje aanhanger vind hij niet echt leuk
om boven de 60km/u te brengen ;D

nu ben ik benieuwd of een D5252t past in een 740 diesel.
welke bak heb ik nodig.
orgineel vliegwiel of een andere
computer, contactslot, dashboard
brandstofpomp in de tank???
enz.

ik ben benieuwd!

UserID6342

Je kunt je vraag beter op het V700V forum stellen, lijkt me.

www.volvo700vereniging.nl

volvobug

In een estate zou zo'n blok in ieder geval passen, sedan weet ik niet of je dat redt. Waarschijnlijk kan de klep dan niet meer dicht.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

-D©©©L-

Onder welke dalende pen moeten deze PK's zitten ?

)()()sT

En nu serieus: Cableguy is ook met plannen bezig om evt. een 5 cilinder Audi diesel in een RWD Volvo te leggen. Is een recent topic ;)

Maar waarom dan niet gewoon een turbo diesel van die 6 cilinder? Wij hebben vroeger ook een 82 pk sterkte turboloze diesel gehad in een 745 en met een caravan ging dat idd. niet ontzettend rap :D

tijdrovers

Zit er dan verschil in de motorruimte tussen een sedan en estate?

volvobug

Citaat van: tijdrovers op 12-01-2014 14:23:10
Zit er dan verschil in de motorruimte tussen een sedan en estate?
Nee, wel in de laadruimte achter   :evil:  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MVeldhuis

Gewoon turbodieseltje erin lepelen, past 1 op 1 dus niks geen gedoe met aan de pruttel maken.
Zie onderstaand linkje voor de mijne, die trekt een aanhanger wel tot de 180 gok ik :P

http://youtu.be/nPLfzZlo8d8

arjenT5R

als ie er in hangt kom ik de pomp wel opdraaien  ;D ;D ;D ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

tijdrovers

:-)  arjen, hoeveel kilometer heb je inmiddels in deze setup gereden?  En rij je ook met aanhangers erachter?

Ik zag nog een 740 estate met een 6cil. Tdi op marktplaats. Helaas heeft ee persoon nog niet op mn
Mail gereageerd

S. Brouwer

Citaat van: tijdrovers op 15-01-2014 18:21:10
:-)  arjen, hoeveel kilometer heb je inmiddels in deze setup gereden?  En rij je ook met aanhangers erachter?

Ik zag nog een 740 estate met een 6cil. Tdi op marktplaats. Helaas heeft ee persoon nog niet op mn
Mail gereageerd

Als je interesse hebt. Ik heb nog een 760 TD sedan in de aanbieding. Bouwjaar '83.
Dan graag pb.

UserID6342

Plaats eens foto's van dat ding, ben daar altijd erg nieuwsgierig naar ;D ;D ;D want heb zelf een TDIC uit '83....

S. Brouwer

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

Martijn84

Je zit ook met de voor/achterwielaandrijving.
Zal wel gaan, maar kun je beter of deze aanpassen op meer vermogen... OF een andere auto kopen.
Die 740 die ik heb (benzine) trekt alles met gemak (maar snel is die echt niet!)