ECC dood

Gestart door benibel, 16-01-2014 20:57:11

Vorige topic - Volgende topic

benibel

Hallo iedereen,

sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Volvo 850 uit 94. Hoewel de wagen al oud is en bijna 300.000 km op de teller staat, is hij nog in uitmuntende staat.

Dat is, wel te verstaan, met uitzondering van de ECC. Wanneer ik de wagen opleg reageert de ECC totaal niet. Dus geen knipperend lichtje, gewoon niets. Zoals aangeraden in de sticky heb ik de zekeringen nagekeken (5, 6 en 31), en hoewel deze niet stuk waren, heb ik ze toch maar vervangen. Nadien gingen de lichtjes van de ECC één seconde aan, om daarna weer uit te gaan en niet meer te reageren.

Ik heb ook geprobeerd om de foutcodes van de OBD1 uit te lezen (B1), maar zonder succes. Wanneer ik op de knop druk krijg ik daarna geen foutcode (ook niet 1-1-1). Dit ligt niet aan mij, want als ik andere codes probeer uit te lezen, geeft hij perfect de codes weer.

Wat is de volgende stap die ik moet nemen? Want zonder verwarming is het maar koud, en dampt de ruit wel zeer snel aan!

Alvast bedankt op voorhand!

elianmars

Heb je al geprobeerd of het wil werken met een andere ECC unit?

benibel

Nog niet. Weet je soms een (goedkope) plek waar je een andere kunt kopen?

elianmars

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar Arjen850 heeft volgens mij nog wel zo'n unit liggen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,67932.0.html

Ongeveer halverwege zie je ECC units aangeboden worden.

Je zou ook kunnen kijken of er een forumlid in de buurt woont, die even zijn ECC unit wil uitlenen om te zien of het daadwerkelijk aan de unit ligt.

grijzev70tdi

Ik heb er hier ook nog wel een aantal liggen
Grolsch, het klinkt al lekkerder