De centerspeaker ( Dolby Pro Logic )

Gestart door cornelis-b, 14-01-2014 23:17:11

Vorige topic - Volgende topic

irian paul

Ah dat is jammer.

dus je hebt geen ervaring met de conrad speaker.

iemand anders?

Peultje

Ik heb mijn centerspeaker vervangen door een bij Conrad gekochte Sinuslive SL-F 135 (https://www.conrad.nl/nl/sinuslive-sl-f-135-platte-luidspreker-70-w-1-paar-370683.html). Past er met wat minieme aanpassingen prima in en geeft goed geluid.

Rode V70 R AWD 1999 B5234T8

eric vermeer

Ik heb deze speaker ook besteld en verwacht hem deze week binnen en dan gelijk erin knutselen, ook ik heb dan 1 speaker over dus als dan iemand nog interesse heeft in de overgebleven speaker?
S70R B5234T4 M59
V60 T6 B6304T4 TF80SCAWD

MEN-O

Ook een Sinuslive spealer erin gezet omdat tijdens mijn vakantie de center krbzkebzkr begon te doen op bepaalde volumes, en dan vooral bij stemmen, journaal etc. (bij hoger volume was het weg)

Na het verwijderen van het rooster (best lastig trouwens) zag ik dat er een boel schuim in de conus(?) lag, het schuim komt zover ik kan zien van rond de speaker en van bovenop. Na met de hand de speaker ingedrukt te hebben hoorde ik duidelijk het raspende geluid, en heb het spulletje omgewisselt.

Ik laat m'n broer de oude speaker zien en die zegt "volgens mij is die helemaal niet kapot hoor". De speaker een beetje uitgeblazen, en verdomd hij maakt geen herrie meer, het lijkt erop dat er wat gruis van dat schuim tussen de magneet en de conus gekomen was, en dat maakte een rotgeluid blijkbaar.

De Sinuslive lijkt wel een betere speaker dan erin zat trouwens. viel me een beetje tegen dat er gewoon Volvo opstaat ipv Dynaudio zoals de andere speakers wél hebben.