Op welke brandstof rij jij voornamelijk in je 850 / SVC 70? Editie 2014

Gestart door Duell, 21-01-2014 08:11:36

Vorige topic - Volgende topic

Silverarrow

N.a.v. dit topic heb ik eens rondgekeken op verschillende fora, maar het schijnt (vooral op VAG-fora) ook vrij normaal te zijn om euro 98 te tanken en daar zelf 10% bio-ethanol van de Action (?!) bij te gooien. Heeft iemand hier op 't forum al eens zoiets geprobeerd?

scania164

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

robin-850-92

C70Turbo

V70R^2

Gister de 102competition van de fireston erin gegooit, heerlijk! (en nog 5 cent goedkoper dan de BP ultimate langs de snelweg ook)

De persoon welke de brandstof heeft ontwikkeld heeft deze getest bij kronenburg autosport tegenover reguliere brandstoffen.

Resultaat was maarliefst 35pk winst in een bmw 3.0 biturbo. (335i/535i etc)

C70Turbo

Mijn docent rijdt zelf ook met een Bmw 335i, ook hij tankt niets anders meer. dat andere benzine zoveel verschil kan maken, heel apart :eusa_think:

V70R^2

Hoger octaangetal, zuiverdere benzine, ontsteking kan vroeger en druk kan hoger doordat de brandstof minder snel uit zichzelf ontbrand.

Uiteraard is het voordeel het grootst bij een turbo motor en specifieke software.

C70Turbo

Dus als ik het goed begrijp zou je meeste eruit kunnen halen als je maatwerk software hebt die is afgestemd op 102 benzine?

V70R^2

Correct, af fabriek kan een auto zelfs op brandstof met een octaangetal onder de 90 rijden. Met een chip haal je al snel 30pk meer uit een 2.3t, wat je dan simpelgezegt doet is de auto afstellen op 98 octaan met een wat hogere turbodruk.

widebody

Citaat van: V70R^2 op 09-10-2014 22:21:56
Correct, af fabriek kan een auto zelfs op brandstof met een octaangetal onder de 90 rijden. Met een chip haal je al snel 30pk meer uit een 2.3t, wat je dan simpelgezegt doet is de auto afstellen op 98 octaan met een wat hogere turbodruk.

Kennis van mij is met zijn getunede Evo naar de UK geweest om hem daar te laten mappen, oa 102RON.
Scheelt aanmerkelijk.

erdebruin

To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

Taranis

Allemachtig... hebben we ook een award voor de grootste signature ooit?

leons850

Citaat van: Taranis op 10-10-2014 10:48:51
Allemachtig... hebben we ook een award voor de grootste signature ooit?

Werkt ook een beetje verwarrend. ;)
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

erdebruin

To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl