RA sluit niet meer

Gestart door MalcomX, 01-08-2014 15:01:40

Vorige topic - Volgende topic

MalcomX

Dag,

Tijdens de vakantie kreeg ik het RA niet meer volledig omhoog. Hij sluit tot ongeveer 15 cm van de bovenrand. Oorzaak is dat het RA portier met een behoorlijke klap is dichtgegooid waarbij het raam halfopen stond, een duidelijk kraak was hoorbaar.

Heb het raam handmatig met enig geweld tot 2 cm onder de bovenrand dicht kunnen krijgen, en voor de terugreis de boel met tape dichtgemaakt.

Heb nu het paneel eraf liggen, de schakelaars RA en voor schoongemaakt, die zijn in tact. Motortje van het raamportier werkt wel omlaag maar omhoog blijft er iets in het binnenwerk steken. Het begint te kraken en daarna stopt hij. Het binnenwerk of geleiding is de boosdoener.

Vraag hoe kom ik bij het binnenwerk, wil het raam graag dichthebben. Kan ik uberhaupt bij het binnenwerk of raamgeleiding komen.

Graag hulp.

Groet

UserID6342

Het hele raamechaniek kan er gewoon uit worden geschroefd met de m6 boutjes die aan de buitenkant zitten !  Denk er wel even aan dat je de geleide rail van de raam losklikt van het mechaniekje.  Dus mechaniek iets laten zakken totdat je de borgveren ziet, deze eruit halen en de rail van de geleiderollen afdrukken.  Wijst zichzelf wel.

MalcomX

Mijn dank,

Ik heb de geleide rail losgemaakt en zie dat de borgpen niet meer goed sluit in het witte plastic blokje dat in de geleiderail bevestigd is.

De borgpen moet toch tot in het oogje vastzitten neem ik aan, dat is nu niet het geval. De reden dat het raam niet meer goed sluit is dat er een stukje van het witte blokje is afgebroken. 

Zal op zoek moeten naar een ander wit blokje.

Raam is dicht dat is het voornaamste. Moet de borgpen wel of niet tot aan het oogje vastzitten, nu zit er duidelijk speling als gevolg van het kapotte witte blokje.

Groet

UserID6342

Wel vast, iemand die een oude deur met raam heeft staan kan je ook wel helpen aan dat blokje.  Kost overigens nieuw ook 3 appels en een ei..  Je hebt onderdeelnummer 9152606 nodig en die is dan in het groen (verbeterde versie)

MalcomX

Top, dank voor de reactie.