voorruit 850 en V70

Gestart door prefect, 15-01-2014 15:26:06

Vorige topic - Volgende topic

prefect

Weet iemand of er verschil zit tussen de voorruit van een 850 en die van een V70 classic?

grijzev70tdi

Grolsch, het klinkt al lekkerder

volvobug

Jaaaa, die van de 850 zijn per definitie ouder  :azn:

Weet niet zeker, lijkt me dat ze hetzelfde zijn qua vorm. Altijd even opletten met tint en strook zonnewering bovenin de ruit.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

marrrcel

Zijn die van een Alter-1 niet iets dunner dan Alter-2?

Midicijnman

Ik heb pas mijn ruit laten vervangen bij Autotaalglas en daar zeiden ze dat die ruiten van de 850 en de X70 allemaal hetzelfde zijn. Het verschil in dikte heeft te maken met de fabrikant van de ruit. Er schijnen goedkopere ruiten te worden gemaakt die dunner zijn. Die kun je beter niet gebruiken omdat je dan meer kans hebt op lekkage. De betere ruiten zijn van, onder andere, Pilkington.

-D©©©L-

Citaat van: prefect op 15-01-2014 15:26:06
Weet iemand of er verschil zit tussen de voorruit van een 850 en die van een V70 classic?

Ja x70 ruit is totaal anders, veel vlakker.  Ligt ook minder diep in de sponning.
Parafaan en wisserarmen zijn ook anders.

prefect

Heb e.e.a. (na een mislukte pas-poging) nagemeten.
Het raam van de x70 is zowel in lengte als breedte (of breedte en hoogte, net hoe je kijkt) ongeveer een cm langer als die van de 850.
Ook is het raam van de x70 "boller". Maw, als je een 850 raam in de sponning van een x70 legt, ligt hij links en rechts niet in de sponning aan.

De ramen zijn dus NIET uitwisselbaar!.