Gordeldetectie lampjes, binnenverlichting

Gestart door vdeweerd, 18-01-2014 15:29:22

Vorige topic - Volgende topic

vdeweerd

Paar vragen/problemen.

Ik heb mijn 850R sinds oktober in mijn bezit, tot dusver niet heel veel aan gesleuteld, op een nieuwe motorsteun na.
Van de week begonnen de lampjes spontaan te knipperen van de gordels (die bij de binnenverlichting zitten) dat hebben ze nooit gedaan, vanochtend ook nog steeds, ze gingen uiteraard wel uit als de gordel vast werd geklikt, maar nu doen ze dit dus niet meer, even kort, dit deden ze niet, klein weekje uit het niks wel gedaan en nu weer niet, iemand een idee?

Binnenverlichting is sinds het begin al niet op orde, waarschijnlijk in combinatie met de cv en het alarm.
De verlichting gaat niet aan als de deuren worden geopend, ze gaan wel branden wanneer je deze met de schakelaars aanzet, er is dus niks mis met het stroomcirquit oid.
Zekering 6 is eruit gehaald, als ik deze terugplaats gaat het alarm loeien, en dit blijft hij doen helaas, nu heb ik alle stappen al eens gedaan om het alarm te resetten, ook dmv het relais 210/211 eruit te halen en terug te plaatsen, kan het zijn dat de binnenverlichting met de centrale vergrendeling is gekoppeld?

Martijn84

Als het goed is wel.
Als ik hem bij mij openmaak gaat de verlichting aan.
Sinds gisteren gaat ie niet meer uit, alleen met knop.
En als ik hem sluit gaat het alarm na 30 seconden af :-\

kulk

Ik denk dat je het probleem met de binnenverlichting iets met gare microswitches te maken heeft.

Zie hier een mooie beschrijving ( wel voor S/V70 ): http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,17069.0.html

Martijn84

Het rare is dat de instapverlichting wel niet aangaat maar wel de binnenverlichting.
Maar zoals ik het hier zie zijn dat 2 verschillende schakelaars?

Midicijnman

Klopt. het ene schakelaartje is voor de binnenverlichting, het andere voor de rode lamp in de deur en de instapverlichting. Vandaar dat de instapverlichting alleen maar aangaat bij de deur die je open doet.

Idee: zou je het niet kunnen overbruggen zodat altijd alle verlichting aangaat als je een willekeurige deur open doet? Misschien is dat een minder elegante, maar wel makkelijkere oplossing?

Martijn84

Zal dadelijk het deurpaneel loshalen.
Zit het hetzelfde bij de 850 als bij de X70?
Dit kan ik in de how-to niet vinden...