Trekhaak monteren C70 nu compleet,1 vraag!

Gestart door ray001, 19-01-2014 17:33:35

Vorige topic - Volgende topic

ray001

Heb een trekhaak liggen die niet compleet is, helaas... ???
Bouten en moeren zal ik best uit kunnen komen...........hoop ik

maar zitten er IN de kokerbalken/chassisbalken ook montage platen of u balkjes?
Lijkt mij heel erg stug dat er aan elke kant van de auto alleen maar een bout en moer gemonteerd hoeven te worden.....

Hier komen Plaatjes achter met natuurlijk Bout en moer

Deze gaten zitten onder de chassisbalk.....denk dat hier nog plaatje oid in zou moeten....wie weet dit
Wil de haak over paar weken monteren maar moet natuurlijk in 1 maal goed...en moet zoals het hoort.....

-D©©©L-

Is dat een originele trekhaak ?

ray001

Citaat van: -D©©©L- op 19-01-2014 17:43:03

Is een GDW trekhaak en inderdaad origineel voor de C70.

-D©©©L-

Citaat van: ray001 op 19-01-2014 17:49:22

Was je al op het simpele idee gekomen om gewoon eens de handleiding te lezen ?  ;D
http://www.gdwtowbars.com//_cms/files/file_sys_Trekhaken_Fiche_1213.doc

BBS

En toch ben je alleen bouten, moeren en ringen nodig..... ;)

De haak kwam mij al zo bekend voor en ergens in mijn blog staat ook een foto een dergelijke haak. Deze haak past precies achter je chassis balken en wordt daaraan vastgebout. Ik heb de haak gemonteerd zonder de bumper eraf te halen. Een brug waar je auto op staat is wel handig. ;)
Is een mooie stevige haak :eusa_clap:

Maar verder ben je niks nodig...
Je zou de trekhaakshop.nl nog eens kunnen benaderen en vragen dat je het montage setje kwijt bent. ;)
Volvoloos....

ray001

Citaat van: -D©©©L- op 19-01-2014 17:53:48
Citaat van: ray001 op 19-01-2014 17:49:22

Was je al op het simpele idee gekomen om gewoon eens de handleiding te lezen ?  ;D
http://www.gdwtowbars.com//_cms/files/file_sys_Trekhaken_Fiche_1213.doc

Natuurlijk had ik deze ook gevonden....
Maar kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de  bevestiging onder aan de chassisbalk maar met 2 bouten en moeren vast zit zonder een dikke plaat in de chassisbalk te monteren..

zo enorm dik is zo'n balk niet, toch?
En er hangt wel 1600 Kg(max)aan...

In ieder geval dank je wel voor de moeite....

ray001

Citaat van: BBS op 19-01-2014 17:58:31

De haak kwam mij al zo bekend voor en ergens in mijn blog staat ook een foto een dergelijke haak. Deze haak past precies achter je chassis balken en wordt daaraan vastgebout. Ik heb de haak gemonteerd zonder de bumper eraf te halen. Een brug waar je auto op staat is wel handig. ;)

Je zou de trekhaakshop.nl nog eens kunnen benaderen en vragen dat je het montage setje kwijt bent. ;)

Zonder bumper te demonteren?......

BBS

Citaat van: ray001 op 19-01-2014 18:06:26

Yep, zonder de bumper eraf te halen en binnen 2 uur klaar ;) :D

Alleen de haak dan, elektrisch heb ik later thuis gedaan ;)
Volvoloos....

ray001

Citaat van: BBS op 19-01-2014 18:10:04
Citaat van: ray001 op 19-01-2014 18:06:26

Yep, zonder de bumper eraf te halen en binnen 2 uur klaar ;) :D

Alleen de haak dan, elektrisch heb ik later thuis gedaan ;)

Als ik vragen mag,hoe heb je dan de 2 bouten met moeren in de chassisbalken vast gezet.(onderzijde)
Mijn mening is dat je toch niet in de balk kunt komen,alleen vanaf de achterzijde wanneer de bumper eraf is..

BBS

Steeksleutel kan net in de balk komen en met een ratel aan de onderkant ;)
Maarja, ik heb ook een V70 en geen C70... Soms is het even knooien, maar het kan echt hoor....

Gewoon beginnen, al zit 'ie met 2 bouten vast kun je er weer mee rijden... Vaakuh bi-j te banguhhh ;D
Volvoloos....

ray001

Citaat van: BBS op 19-01-2014 18:23:09
Steeksleutel kan net in de balk komen en met een ratel aan de onderkant ;)
Maarja, ik heb ook een V70 en geen C70... Soms is het even knooien, maar het kan echt hoor....

Gewoon beginnen, al zit 'ie met 2 bouten vast kun je er weer mee rijden... Vaakuh bi-j te banguhhh ;D
Helaas bij een C70 moeten de bumpersteunen los dus ook de bumper eraf.
Maar ga het proberen,eerst komende week montage set bestellen..

En 1 plaatje laten maken op de zaak van 5mm dik..

ray001

Heb een complete montage set binnen gekregen en kan dus aan de montage beginnen.

Alleen 1 vraagje voor het monteren;   moeten de trekhaak steunen die aan de carrosserie zitten aan de voorzijde of achterzijde gemonteerd worden van de carrosserie?
Dus als je aan de achterzijde van de auto staat, zie je dan de sluitplaatjes of de trekhaak zoals of de 1 ste foto?

als ik ga monteren sta ik niet graag voor verrassing, al is het misschien duidelijk als ik de beugels monteer

BBS

Haal de bumper er maar af, en houd dan de haak ervoor. Dan zie je wel hoe je verder moet.
GDW heeft wat dat betreft een "simpele" constructie. ;)

Je hoeft niet bang te zijn dat je haak afbreekt, ik heb laatst met een aanhanger gereden van 2,2 ton gewicht totaal ;)
Volvoloos....