motor slaat soms zomaar af

Gestart door pcdaaf, 10-01-2014 00:59:47

Vorige topic - Volgende topic

pcdaaf

Hallo allemaal;
Ik heb een vraag: ik heb een 850 T5 met een G3 gasinstallatie van Mesman.
Sinds van de week slaat de motor regelmatig zomaar af, mn tijdens stationair draaien of wanneer je bijv moet stoppen voor het stoplicht.
Motor dreigt regelmatig dan af te slaan en doet dit soms wel, dan weer niet. Komt zelfs ook een enkele keer voor tijdens accelereren; motor geeft dan even een enorme "hik"
Opvallend is dat probleem zich zowel op benzine als op gas voordoet.
Ik lees ergens in dit Forum dat voor storingen aan het brandstof systeem, je het vaak moet of kan zoeken in relais 103.
Zou dit in dit geval mogelijk kunnen zijn (ook al omdat probleem zich voordoet in beide brandstoffen).
Wie heeft voor mij goede opties??
ANWB is er vanavond ook nog bij geweest: heeft vele zaken nagelopen maar de oplossing niet aan kunnen dragen.
Daarnaast net nieuwe orginele Volvo bougies gemonteerd.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes Ewald

Sbv

mikehaas

Ik heb soortgelijk probleem. 2 x niet willen starten na parkeren en 2x motor uitgevallen op snelweg. Eenmaal op vluchtstrook en na 10x starten deed ie het weer. Zou ook in het relais of brandstofpomp zitten. Morgen naar de volvo garage die het gaat nakijken. Zal het resultaat posten!

pcdaaf

Ik heb de volgende foutcodes uitgelezen:
A3: 1-3-2
A2: 1-2-1
      1-4-3
      1-2-3
      2-4-5 :sluitingssignaal stationair regelklep --> komt dicht in de buurt van het probleem
      2-2-3 :openingssignaal stationair regelklep --> komt dicht in de buurt van het probeleem
B1: 4-1-4
      4-1-7
B2: 1-2-2

Een aantal foutcodes, vanuit een vorig probleem heb ik begrepen dat niet alle codes altijd terzake doen, maar de codes 2-4-5 en 2-2-3 komen wel heel dicht in de buurt van het probleem. Auto is moeilijk op stationair te houden. Probleem gaat zich ook steeds vaker voor doen: remmen tot stilstand geeft afslaan van auto, bij overschakelen naar gas een behoorlijke "hik".
Waar en wat moet ik het zoeken in de stationair regelklep als dit een aannemelijke storing zou kunnen zijn, of zit ik in een verkeerde hoek te kijken.
Ik hoor heel graag van jullie.
Groeten Ewald

volvobug

Reset eerst eens de foutcodes en dan kijken wat er terugkomt.
En controleer om te beginnen of de stekker goed op de stationairregelaar zit.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

pcdaaf

ik heb alle fout codes gereset; behalve B2 1-2-2 was niet te resetten; deed er volgens procedure niets op.
Na reset blijft auto slecht lopen, vooral stationair, slaat af of dreigt af te slaan.
Na rondrijden en afslaan + starten branden op dashboard de volgende lampjes: tracs, motor managment en ABS
ABS verdwijnt na nogmaals starten.
Hierna branden alleen nog tracs en motormanagment.

Storingscode die nog aangegeven wordt na afslaan motor en brandende lampjes: A2 1-2-1
Volgens lijst is dat: signaal luchtmassameter.
Verleden week heeft ANWB nog lucht massa meter getest door de stekker er uit te trekken en toen sloeg de auto af; mededeling was toen:
oh dan is de luchtmassa meter nog goed.
Klopt dit?? Maar hoe dan deze storingsmelding??

Ik hoor weer graag van jullie.
Alvast bedankt
Gr Ewald

Jack v

Stationairregelaar is wel los/ gangbaar?
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

Wouter1973

Wat voor een gasinstallatie heb je? Mesman is geen fabrikant. En verder: doet het probleem zich alleen bij rijden op lpg voor, of ook als je naar benzine schakelt?

pcdaaf

Nou oplossing is gevonden: luchtmassameter kapot.
Vandaag een andere erop gezet en auto loopt weer zoals het hoort.
Bedankt voor alle info die ik gekregen heb.
Groeten Ewald