drukschakelaar

Gestart door @®-, 16-12-2004 13:58:59

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Ik heb een probleem met mijn airconditioning.

De pomp slaat niet in. Gezocht in de zoekfunctie en gelezen over de drukschakelaar, deze heb ik doorverbonden en ja hoor de pomp slaat aan.

Ik moet dus het probleem zoeken in de druk van het systeem of de drukschakelaar.

In juli heb ik mijn airconditioning laten afvullen en laten controleren en met een vacüumtest, en de test had als antwoord dat het aircosysteem lekdicht was.

Nou is mijn vraag:
hoe/kan ik zelf controleren/meten of de drukschakelaar kapot is, en is deze te vervangen zonder dat het systeem opnieuw afgevuld hoeft te worden. ???

ed

Drukschakelaar kan er zo uitgedraaid worden. Er zit een ventiel achter. Het kan dat dit ventiel niet afdicht of scheef zit, en dan loopt je systeem leeg.

Wordt het systeem wel koud als je hem overbrugt? Let overigens op met het overbruggen: als het systeem leeg is gaat de compressor stuk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

@®-

hoe lang kan je die dan overbruggen zonder schade aan de pomp aan te brengen.

Maar als de druk schakelaar er uit is kan je die dan doormeten en kijken of de werking nog goed is, want ik kijk het liever zo na dan dat ik mijn compressor aan bonken draai.

ed

Dat kun je alleen maar doen door te meten hoeveel koelmiddel er nog in zit. Zolang je dat niet weet is het dus een gok.
De schakelaar kun je niet meten, tenzij je in de mogelijkheid bent om er druk op te zetten.
Hij schakelt in bij ongeveer 2,5-3 bar, en weer uit bij ongeveer 2 bar.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!