Storingsmelding automaat

Gestart door Wigra, 16-02-2014 23:06:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wigra

Beste Volvo-experts. Wij zijn sinds 6 jaar eigenaar van een heerlijk rijdende V70 (bj 1997, automaat, nu 350.000 km gereden). Bij aanschaf (toen 240.000 km) is er een LPG-installatie ingebouwd. Los van het reguliere onderhoud en vervanging van onderdelen zoals distributieriem, fuseekogels, waterpomp e.d.) hebben we er geen problemen mee gehad. De V70 rijdt als een trein. Er is echter 1 probleem, dat zich al jaren voordoet, en dat is dat steeds het lambdalampje gaat branden en het oranje pijltje (motorstoring?) in combinatie met knipperende lampjes S-E-W. Het is dus net een rijdende kerstboom, daar rijden we al maanden c.q. jaren mee, maar op het rij- en schakelgedrag is niets aan te merken. De garage (de V70 heeft afgelopen week een grote beurt gehad, en rijdt prima, maar de lampjes branden nog steeds) onderkent het probleem, maar roept dat het een storing in het controlesysteem is en niet in het functioneren van de motor. Het kan volgens hen geen kwaad, maar ze krijgen het euvel niet verholpen. Zij adviseren ook om er niets aan te doen. Wat is jullie mening?

Sbv

foutcodes ?

Beetje garage kan deze wel uitlezen.

wat voor motor gaat het om ?

Wigra

Ik heb geen idee over de foutcodes. Ben zelf ook totaal niet technisch. Het instructieboekje zou het oranje pijltje knipperen als er een defect in de automatische versnellingsbak zit, het lambdalampje duidt op een probleem in het brandstof- of ontstekingssyteem (dit laatste zou volgens de garage een gevolg zijn van het inbouwen van het lpg-systeem). De garage stelt dat het niet wenselijk is om de versnellingsbak uit elkaar te halen of te flushen; de auto schakelt prima en dat kan alleen maar slechter worden, volgens hen. En nogmaals, we rijden al duizenden kilometers met deze brandende lampjes, maar helemaal lekker voelt dat niet...

Wigra

Sorry, ik vergat de vorige vraag te beantwoorden: het is een 2,5T Luxury line

Marc O.

Toen bij mijn auto de LPi installatie werd gemonteerd heeft men per ongeluk een draadbreuk veroorzaakt in een draadje naar de snelheidssensor op de automaat. Ik had dezelfde brandende lampjes.

Ik zou inderdaad beginnen met het uitlezen van foutcodes.
...The Nile isn't just a river in Africa...