Tire Pressure Monitoring System

Gestart door Ronny, 18-11-2004 19:55:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronny

Wie is er bekent met enig systeem om bandenspanning te kunnen controleren op een display in auto. Ik ben op zoek naar een systeem die sensors op plaats van ventiel plaatst. Het merk Smartire heeft een set die in het midden van velg gemonteerd moet worden. Dit houd in volledige band eraf. Dus voordat ik kies voor dit systeem wil ik eerst weten of er in de handel het ventieltype te koop is. De Firma schrader Electronics levert aan verschillende autofabrikanten dit systeem, maar of deze ook gewoon te koop is denk ik niet.

graag reakties of iemand bekent is met enig electronic systeem

mvg ron

Peertje

...en niet allemaal tegelijk reageren. ;D
Hé? Geen banner meer?

Peth©oni

Citaat van: SnakeByte op 06-12-2004 00:25:05
...en niet allemaal tegelijk reageren. ;D

dus niemand dus.......

M a r c

Ik zie het nut niet zo.... Iedere 500km sta je toch bij een tankstation. Effe checken kan daar.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Reitse

Dan weet je zeker dat je niet weet wat de spanning in je banden is.
De variabele "meetapparatuur" is niet constant.

Zelf een bandenspanningsmeter halen, dan heb je constante in je meting en weet je precies wanneer je druk verloren bent.

Rad

En als je steeds bij dezelfde pomp tankt en meet?

Entuscan

Daar hebben ze toch die tirepressure-ventieldopjes voor ?
De gewenste bandendruk versie kopen ... groen = ok, geel wat minder rood is een ramp ;)

Is misschien wat sneller en gemakkelijker visueel te controleren
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

Reitse

Citaat van: Rad op 12-12-2004 22:22:30
En als je steeds bij dezelfde pomp tankt en meet?

Dan meet je met een apparaat dat buiten hangt, waar niet netjes mee omgegaan wordt en dat heel vaak gebruikt wordt waardoor er mogelijk slijtage aan het meetapparaat optreedt dewelke leidt tot meetfouten danwel afwijkingen. Daarbij kost een bandenspanningsmetertje niet meer dan 5 euro.