claxon

Gestart door Tam, 11-12-2004 22:57:40

Vorige topic - Volgende topic

Tam

Mijn claxon hapert regelmatig. Airbag in stuur. Waar moet ik de storing zoeken.

Groet Tam
850 20 V sportsline

thuur

Ik heb dat ook gehad, echter ik heb het 'geluk' geen airbag te bezitten. Wat bij mij het geval was:

Het rubber kapje op het stuur zag er sowieso vrij ingedeukt/gesmolten uit. Het rubber kon ik zo eraf trekken, zit met nopjes vastgeduwt. Het metalen frame wat daarachter zit (bij jou dus om de airbag heen) was ernstig verbogen. Hier zitten aan de achterkant (op de hoeken) 4 contactpunten. Omdat het frame dusdanig verbogen was, maakten de contacten amper contact (1tje is genoeg om de claxon te laten luiden). Na veel gebuig, want het metaal is behoorlijk zacht was dan uiteindelijk de constructie weer zo goed als recht (ok, de eerste keer bleef de claxon constant aan, vonden de buren niet zo leuk ;D ) en toetert de auto naar behoren. En het rubber kapje ziet er weer mooi 'vol' uit.

Ik claxonneer ook veel meer nu ;)

Suc6 ermee!

Gr 8)

Tam

Beste Thuur,

Hoe kom ik erbij....Moet ik aan de onderzijde de kap losschroeven???
Or whatever? En dank voor je reactie!

Groet Tam.

thuur

Allereerst moet je het logo uit je stuur pulken. De kap is van rubber dus die geeft genoeg mee om er een grote schroevedraaier tussen te zetten. Evengoed oppassen voor krassen en beschadigingen!

Daarna krijg je al een beperkt beeld van de situatie. De kap op het stuur kun je als het ware ervan af trekken. Hij zit op de 4 hoeken (waar de spaken van het stuurwiel zitten) vast.

Aangezien je een airbag hebt moet je wel de nodige voorzorgsmaatregelen treffen!! Even zoeken op dit forum. Je wilt niet dat dit ding in je gezicht afgaat..

Ik hoop dat je de airbag zonder al te veel moeite eruit kunt krijgen. Het metalen frame wat dan overblijft is gemakkelijk naar eigen inzicht recht te buigen. Met 4 schroefjes heb je dit eruit, de contactpuntjes zie je dan aan de achterzijde zitten.

Suc6

Gr 8)

Reitse

Zitten er aan de achterkant niet 2 of 4 schroeven die de kap netjes vasthouden?

thuur

Die heb ik er niet op zitten.. (MY93)

Gr 8)

Reitse

jij misschien niet nee, maar voordat TAM z'n hele stuur aan poeier trekt.....

thuur

Citaat van: Reitse op 13-12-2004 09:14:45
jij misschien niet nee, maar voordat TAM z'n hele stuur aan poeier trekt.....

Citaat van: thuur op 11-12-2004 23:24:31
Ik heb dat ook gehad, echter ik heb het 'geluk' geen airbag te bezitten. Wat bij mij het geval was:
...

Citaat van: thuur op 12-12-2004 22:11:16
Die heb ik er niet op zitten.. (MY93)
...

Hij voert de werkzaamheden zelf uit. Ik beschrijf alleen hoe het bij mij is gegaan.

Overigens heb je mij ook niet gewaarschuwd voordat ik m'n achterruitewisser aan gort heb geslagen! ;)

Gr 8)

Tam

Gelukkig hoef ik niets in de poeier te trekken. Een sprietsje WD-40 net achter het verende claxongedeelte en het euvel is opgelost. Hoor je een toerende 850-estate dan ben ik het om steeds te checken oftie nog werkt!

Thanks voor alle suggesties