Voorruit vervanging, adresje met redelijke prijzen?

Gestart door jeroen74, 13-02-2014 09:26:11

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Als er een nieuwe ruit geplaatst is, hoelang moet je dan wachten alvorens je weer kan rijden?
Een forummeeting om voorruiten te vervangen lijkt me wel wat. :)

jeroen74

2 tot 4 uur meen ik, met volledige uitharding na 2 weken schijnt.

)()()sT

Bij de ruitenboer heb ik echt niet zolang hoeven wachten, na montage een half uurtje gewacht en toen naar huis gereden.

ruspek

Ruit vervangen is geen hogere wiskunde oid.
Het gaat erom dat de oude ruit zonder beschadiging aan de lak eruit wordt gehaald.
De rest is gewoon zeer goed ontvetten en iets wat op etsen lijkt. Daarna kitten en met twee man erin zetten.
Een kleine 2 uur werk ( als het netjes en secuur moet, incl. Eerste harding van de kit)

Persoonlijk zou ik altijd voor een nieuwe ruit gaan incl. Nieuwe wissers.
Als je de kans hebt om met een onbeschadigde ruit kan rijden.......heerlijk kijkgenot door een nieuwe ruit.
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

henry classic v70

Pats..........  >:(
Links onder naast de a-stijl en natuurlijk een klein scheurtje (nu nog 7 cm).
Laat ik nou de ruitverzekering niet meer in het pakket hebben.
Had uitgerekend dat de ruitverzekering incl. eigen risico na 2 1/4 jaar betalen net zoveel kost als een nieuwe ruit incl btw en plaatsen (bij GlasGarage Apeldoorn > €199,=). Ik kom dus niet aan de 2 1/4 jaar maar ja helaas... (moest nog 1 jaar)
Ik vind dat niet duur, is een pilkington en die zit er nu ook in.
Laat 't voor wat het is nu, vervanging is niet noodzakelijk

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Chris

Citaat van: henry classic v70 op 17-03-2014 10:15:01
Pats..........  >:(
Links onder naast de a-stijl en natuurlijk een klein scheurtje (nu nog 7 cm).
Laat ik nou de ruitverzekering niet meer in het pakket hebben.
Had uitgerekend dat de ruitverzekering incl. eigen risico na 2 1/4 jaar betalen net zoveel kost als een nieuwe ruit incl btw en plaatsen (bij GlasGarage Apeldoorn > €199,=). Ik kom dus niet aan de 2 1/4 jaar maar ja helaas... (moest nog 1 jaar)
Ik vind dat niet duur, is een pilkington en die zit er nu ook in.
Laat 't voor wat het is nu, vervanging is niet noodzakelijk

Dat is inderdaad een vrij nette prijs!

StefanCJ

Glasgarage in Nijmegen heeft ook ongeveer dezelfde prijzen, erg netjes als je het vergelijkt met de dealer of Carglass.

UserID6342

Met alle respect.... maar ik zou dus nooit een voorruit laten vervangen door Carglass en dat soort 'clubjes' , want 9 van de 10x is het helemaal niets !  Het is niet voor niets dat ik de ruit altijd (!) laat vervangen door de dealer want voor die 75 euro eigen risico (als je een verzekering hebt lopen) kun je het in principe niet beter krijgen.  Ook ben ik 9 van de 10x zelf aanwezig om ook te kunnen ingrijpen, mocht er iets zijn.

Voordat wie dan ook een ruit in de auto legt, wil ik de sponning gecontroleerd hebben en de kitlaag hebben gezien !  Te vaak meegemaakt dat die 'clubjes' of te weinig kit gebruiken, ruit er scheef inplakken (met knakken van het raam als gevolg), lekkages, windgeruis en meer van dat soort ellende.  Sinds dien alleen origineel en door Volvo zelf.

Chris

Nou is het probleem juist vaak dat je van je verzekering niet naar de dealer mag, maar naar een van de 'clubjes' moet zoals je ze noemt. Iets met prijsafspraken. En zelf betalen bij de dealer is onbetaalbaar, en ook niet nodig gezien er genoeg bedrijfjes zijn die vaak beter werk leveren en stukken goedkoper zijn.

Ik heb 175 euro eigen risico, dus zou volgende keer gewoon zelf de ruit betalen als ik van de verzekering niet mag kiezen waar ik heen ga.

henry classic v70

Ik heb al eerder een ruit laten vervangen bij GlasGarage in Apeldoorn (voor de Audi 100) en dat deed deze persoon uiterst nauwkeurig. In vergelijking met Carglass die de ruit van de Sandstone 4-5 jaar geleden heeft vervangen moet ik zeggen dat ik veel meer vertrouwen heb in de persoon van GlasGarage. Legt uit wat hij aan het doen is en waarom hij dat doet, en hij doet niet anders dan ruiten plakken.
Zal eens informeren wat het kost bij de dealer.
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Chris

Citaat van: henry classic v70 op 17-03-2014 13:55:44
Ik heb al eerder een ruit laten vervangen bij GlasGarage in Apeldoorn (voor de Audi 100) en dat deed deze persoon uiterst nauwkeurig. In vergelijking met Carglass die de ruit van de Sandstone 4-5 jaar geleden heeft vervangen moet ik zeggen dat ik veel meer vertrouwen heb in de persoon van GlasGarage. Legt uit wat hij aan het doen is en waarom hij dat doet, en hij doet niet anders dan ruiten plakken.
Zal eens informeren wat het kost bij de dealer.

Dealer kost je nog meer dan bij Carglass oid ;). Dat was bij mij zo althans toen ik een prijs opvroeg.

UserID6342

Dat is kraam !  Een beetje fatsoenlijke dealer weet precies hoe hij dit moet doen, zodat je nooit meer kwijt bent als je eigen risico !  Of dit eigen risico nu 75 of 150 euro is, is even niet interessant (daar heb JIJ immers voor gekozen en niet de dealer).  En ja, ken en weet het trucje al vele jaren want zo deden wij het al in de jaren 80-90.... En wat dat aangaat is er totaal niets veranderd.

Broabander

Maar hier gaat het volgens mij om onvergoede ruitschade, dus buiten de verzekering om, als ik de post van Henry goed begrijp?
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Chris

Even goed lezen. Hij heeft geen ruitverzekering... en dan is de dealer wel degelijk duurder.

Edit: Broabander was me voor ;)

UserID6342

Klopt helemaal, maar ook bewezen beter (en daar doelde ik eigenlijk op..)