ABS lampje / Traction control off gaat branden en alle verlichting stopt ermee

Gestart door hokkeruphede, 02-06-2014 19:52:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hokkeruphede

Hallo daar,
onze 855 TDI heeft vandaag een vreemd probleem. Onder het rijden ging het ABS- en het trac. control branden.
Tegenliggers attendeerden ons erop dat we geen verlichting hadden ( verplicht in Denemarken).
Het blijkt dat alle verlichting weigert. Snelheidsmeter stopt er ook mee. Nu ( vanavond) de auto gestart en de beide lampjes branden.
Gaan na een korte tijd uit en de verlichting werkt weer. Na een half uur weer geprobeerd en hetzelfde verhaal. Is dit bekend in de 850 wereld?

Had net een ritje naar Nederland gepland maar lijkt me op deze manier niet verstandig......

Bij voorbaat dank!!

MVG
Bart Lansink
Hokkerup Denemarken

Bouke

Citaat van: hokkeruphede op 02-06-2014 19:52:31
Hallo daar,
onze 855 TDI heeft vandaag een vreemd probleem. Onder het rijden ging het ABS- en het trac. control branden.
Tegenliggers attendeerden ons erop dat we geen verlichting hadden ( verplicht in Denemarken).
Het blijkt dat alle verlichting weigert. Snelheidsmeter stopt er ook mee. Nu ( vanavond) de auto gestart en de beide lampjes branden.
Gaan na een korte tijd uit en de verlichting werkt weer. Na een half uur weer geprobeerd en hetzelfde verhaal. Is dit bekend in de 850 wereld?

Had net een ritje naar Nederland gepland maar lijkt me op deze manier niet verstandig......

Bij voorbaat dank!!

MVG
Bart Lansink
Hokkerup Denemarken
Ik gok dat je abs controler kapot is , even met Thuur contact leggen.

Ewout Schalkwijk

Abs controller? Z'n verlichting valt ook uit. Contactslot zou ik denken :eusa_think:.


Ewøut
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

vincen tdi

Even met de sleutel rommelen als alles uitvalt.
Als dan de lichten etc weer aan gaan kun je er donder op zeggen dat het electronisch gedeelte van het contactslot vervangen moet worden.
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

Jeroentjuh


hokkeruphede

Heb ook het bericht gevonden over de knipperlichten en de ABS hier op het forum.
Heb het blokje gedemonteerd en het lijkt erop dat dit wel eens het probleem zou kunnen zijn.
Bedankt voor de reacties!!

Bostel

IK heb dit ook ooit aan de hand gehad en bij mij was het toen het contactslot zelf. Na het starten moest ik dan de sleutel een klein tikje terug duwen en dan werkte alles.
Wie zijn kind benzine voert, mag niet roken als het boert!