Stoelen

Gestart door Reitse, 17-02-2003 15:24:38

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Reactie van AutoRima:
HET BESTE KUNT U EEN KEER HIER DE GEBRUIKTE STOELEN BEKIJKEN
Weet ik dus nog niks... :-/
De vraag staat overigens nog open of een R-stoel in een GLT past... Wie-o-wie...

Edit: Antwoord van AutoRima: de R-stoel past ook.  :D ;D

Reitse

Ludo,
Ik kan me voorstellen, niet gehinderd door kennis van zaken op dat gebied, dat Volvo in de loop van de tijd een net iets andere maat voor z'n stoelrails gaat gebruiken. Maar dat doen ze gelukkig niet!  :D

Rudi

Tsja,af en toe heb ik wel ,s een goede tip ;D Die stoelen van mij waren als nieuw,en de elektriciteit had hij ook zo aangesloten,bij de vloermat langs,achter het dashboard naast het stuur,indertijd gratis voor me gedaan,zo,n bedrijf vind je geen 2keer :D ;)
Dr.Go-Fast...

Reitse

Diablo Powerrrrrrrrrrrrrrrrr ;) :D

Reitse

Gister bij AutoRima geweest.
Geen R-stoelen aanwezig  :'( :'(
Een gewone GLT-stoel meegenomen. Kom ik thuis, blijkt de gordelspanner afgegaan te zijn. Lijkt me niet direct zo'n goed idee om dan nog te gaan rijden. En er zit geen stoelverwarming in. Stoelverwarming moet over te zetten zijn, toch?
En die gordelspanner, kan dat ook overgezet, en zo ja hoe?

Rudi

Dat is niet zo mooi,ik zou persoonlijk wachten tot er een R set beschikbaar komt,maar goed weet ook niet hoe jij daar tegenover staat.Voor dat andere moet je Rima ff vragen,dat weet ik ook niet.Volgens mij zit niet in alle stoelen die verwarming,als dat wel zo is kunnen ze dat zo aansluiten,maar ikke niet technisch zijn ;D dus daar kan ik je niet mee helpen,helaas....
Dr.Go-Fast...

Guido_Smit

Jazeker Ludo, dit heb ik bij mijn 850glt van 1992 ook.
Bij demonteren van de stoel moet ook eerst het rode beveiligingsdraaiknopje dwars gezet worden met een schroevendraaier. Als je dit vergeet, dan gaat de gordelspanner af bij demonteren van de stoel!
Deze is dan niet meer te herstellen en zul je een andere spanner moeten kopen.

Gr: Guido.

Reitse

CiteerJazeker Ludo, dit heb ik bij mijn 850glt van 1992 ook.
Bij demonteren van de stoel moet ook eerst het rode beveiligingsdraaiknopje dwars gezet worden met een schroevendraaier. Als je dit vergeet, dan gaat de gordelspanner af bij demonteren van de stoel!

Gr: Guido.
okee... Dus de gordelspanner valt van oude naar nieuwe stoel wel over te zetten dan?

DannyB

CiteerJazeker Ludo, dit heb ik bij mijn 850glt van 1992 ook.

Ik heb altijd gedacht dat het rode knopje alleen voor de side-airbags bedoeld was!
Weer wat geleerd.

denkweb

CiteerGister bij AutoRima geweest.
Geen R-stoelen aanwezig  :'( :'(
Een gewone GLT-stoel meegenomen. Kom ik thuis, blijkt de gordelspanner afgegaan te zijn. Lijkt me niet direct zo'n goed idee om dan nog te gaan rijden. En er zit geen stoelverwarming in. Stoelverwarming moet over te zetten zijn, toch?
En die gordelspanner, kan dat ook overgezet, en zo ja hoe?

Stoelverwarming omzetten dat lukt wel, zie elders op de site.

Guido_Smit

Als je een zelfde type stoel hebt zeker wel mogelijk !

Groetjes; Guido.
Citeerokee... Dus de gordelspanner valt van oude naar nieuwe stoel wel over te zetten dan?

Reitse

Okee dan! Heeft iemand dat al eens gedaan en zo ja, zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Guido_Smit

Dat rode knopje zit op de gordelspanner zelf, dus waar je de gordel in moet klikken. Deze uitvoering is alleen bij de oudere 850 model stoelen! Bij de latere modellen zit de gordelspanner in de B stijl verwerkt en zit dus niet meer aan de stoel vast.
Als je dit rode knopje dwars zet,kun je de stoel demonteren en de gordelspanner er zelf af halen door de bevestigingsbouten eraf te halen.
De gordelspanner is nu gewoon geblokkeerd en kan echt niet spontaan afgaan.

Na montage van de gordelspanner aan de stoel en de stoel weer op zijn plaats staat, het rode beveiligingsknopje weer in de rijrichting van de auto draaien.

Groeten, Guido.
CiteerOkee dan! Heeft iemand dat al eens gedaan en zo ja, zijn er nog speciale dingen waar ik op moet letten?

Reitse

Top! :D