snelheidsmeter werkt niet

Gestart door jgvdv, 23-02-2014 11:31:03

Vorige topic - Volgende topic

jgvdv

Snelheidsmeter van de s70 werkt niet en ABS lampje brand

Heb de ABS controller vervangen door een van Hunter die moetgoed zijn maar geen verschil werkt nog niet moet de aABS gereset worden?

Tips waar nog verder te zoeken?  waar komt signaal weg? Met zoekfunctionaliteit kom ik niet echt verder!
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

UserID6342

Lees 'm eerst eens uit ?  Zou toch de controller nogmaals vervangen door eentje die goed doorgesoldeerd is...

glenfiddich1983

Mooie smoes om te hard te rijden ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

groen V70

Ja uitlezen en dan weet je wat,  het kan zijn dat de ABS ring rechts voor niet goed meer is gebroken of los ( had ik ook) dat geeft hij ook geen snelheid meer aan.
I have my Dream

jgvdv

zo heb net even gekeken.

bedrading sensor linksvoor kapot ,  bedrading sensor rechtsvoor kapot  :eusa_wall:

iemand 2 sensoren liggen? , anders morgen maar ff naar sjoerd, hopelijk kan de controller ook terug

jgvdv

zo wat is hier mee gebeunt  :eusa_whistle:

sensor rechts vervangen ging mooi,

wil ik sensor links vervangen pfffff , pastniet , hebben ze een oude fusee en abssensor gemonteerd,  ja da ga nie werken.... ;) :eusa_wall:

nu maar morgen naar meneer hunter voor een fusee en aandrijfas (of zijn de assen gelijk?)

gr jg

UserID6342

Je kunt het nieuwe type ABS sensor (dus met draad) passend maken in het oude fuseehuis....  Wel even kijken als er nu een oud type fuseehuis / wiellager onder zit, dat er dan ook een oude as inzit (met moer dus) anders gaat 'm dat niet worden.

jgvdv

dat kan idd maar maak het mooi weer origineell komend weeken  :eusa_whistle: