Waarom rijden Prius rijders altijd als een slak?

Gestart door Lampje, 01-03-2014 07:46:04

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

;D

http://blog.chron.com/techblog/2013/02/heres-why-prius-owners-drive-like-that/

Sorry jongens, ik wilde dit toch even met jullie delen!

Voor jullie info: de Prius is al kapot, heeft een laadprobleem en de dealer kan het niet vinden!

Dit wordt vast heel leuk, want er zit ook nog een leasmaatschappij tussen, die nu al aangeeft dat ze geinteresseerd zijn om het meerverbruik door lege batterijtjes bij me te willen claimen :eusa_dance: Gelukkig heb ik een dossier bijgehouden!

Alles verder goed hier ;D

NinaPaul

Ik heb juist het tegenovergestelde, waarom rijden al die hybride rijders altijd aan de linkerkant, duwen, bumperkleven en met een verbruik waar je ook een GTi voor kunt rijden.......
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Citaat van: NinaPaul op 01-03-2014 12:19:33
Ik heb juist het tegenovergestelde, waarom rijden al die hybride rijders altijd aan de linkerkant, duwen, bumperkleven en met een verbruik waar je ook een GTi voor kunt rijden.......

Helemaal mee eens. Het milieu interesseert de chauffeurs geen hol. Het gaat enkel om de bijtelling.

Died850

In dat probleem kan ik mij ook vinden. Al hebben niet alleen hybrids dat maar ook van die polo bluemotions en dat soort ongein.

pwberg

Citaat van: Died850 op 01-03-2014 13:19:56

In dat probleem kan ik mij ook vinden. Al hebben niet alleen hybrids dat maar ook van die polo bluemotions en dat soort ongein.

Agree. Geldt m.i. feitelijk voor alle bijtellingsvriendelijke hokken.

Alleen valt meer op bij de hybrides omdat deze wel een fatsoenlijke motor aan boord hebben i.p.v. een 1 ltr - 3 cilinder
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

petrolhead2.5

vandaag terug gereden vanuit oostenrijk, het was één lange stoet met Hybrides/ Semi electrische auto (heet plug in geloof ik  ::) :eusa_think:) en allemaal stonden ze gewoon massaal euro 95 te tanken met volle bepakking en ski box. Dan heb ik 't denk ik met m'n stokoude 10v op LPG en een gemiddelde van precies 1:895 bij 140km/h op de GPS niet slecht gedaan. En er waren heel veel prius rijders die reden als een slak echt VERSCHRIKKELIJK, daarentegen de JETTA Hybrid/ Volvo V60 Hybrid en Mitsubishis hingen juist wee onbenullig veel in de linkerbaan  :P en ik ach ja, lekker genieten van de heerlijke 5 cilinder vroaaammmm bergop lekker zo tegen de 3.500 - 3.600 r/pm laten roffelen  :eusa_dance:

elianmars

Citaat van: petrolhead2.5 op 01-03-2014 17:40:06
Dan heb ik 't denk ik met m'n stokoude 10v op LPG en een gemiddelde van precies 1:895 bij 140km/h op de GPS niet slecht gedaan.

Hoeveel?  :o  ;D

petrolhead2.5

afgerond 1 op 9 dus en ik hang dus niet als een suffe prius-slak in de linkerbaan  :P

Kingfisher

Citaat van: elianmars op 01-03-2014 12:35:24

Helemaal mee eens. Het milieu interesseert de chauffeurs geen hol. Het gaat enkel om de bijtelling.

Volledig eensch.... al valt het mij wel op dat de gemiddelde Prius rijder beschaafder rijdt dan die hufters in een "Honda tegenhanger".
Bij ons op de zaak heb ik al die hokken in de ban gedaan. In mijn beleving geldt; als je weinig km's maakt heb je geen vaste lease-auto nodig en bij veel km's rijden we diesel. Was niet iedereen even blij mee overigens ;D

rpakuypers

Citaat van: petrolhead2.5 op 01-03-2014 17:40:06
vandaag terug gereden vanuit oostenrijk, het was één lange stoet met Hybrides/ Semi electrische auto (heet plug in geloof ik  ::) :eusa_think:) en allemaal stonden ze gewoon massaal euro 95 te tanken met volle bepakking en ski box. Dan heb ik 't denk ik met m'n stokoude 10v op LPG en een gemiddelde van precies 1:895 bij 140km/h op de GPS niet slecht gedaan. En er waren heel veel prius rijders die reden als een slak echt VERSCHRIKKELIJK, daarentegen de JETTA Hybrid/ Volvo V60 Hybrid en Mitsubishis hingen juist wee onbenullig veel in de linkerbaan  :P en ik ach ja, lekker genieten van de heerlijke 5 cilinder vroaaammmm bergop lekker zo tegen de 3.500 - 3.600 r/pm laten roffelen  :eusa_dance:

Mooi toch dat er nog meer mensen genieten van hun "simpele" 10V op LPG .............  :eusa_clap: Ik zie eigenlijk alleen maar Priussen die behoorlijk hard op de linkerbaan voorbij scheuren (tja, nou rij ik doorgaans 100) en ik snap dat wel. Zo vlug mogelijk naar huis en uit dat schijthok  :P En als optiepakket volgens mij ook de keuze uit een plaksnor en een sombrero.

Groet,
Roger

Hans Duiven

Exact, ik zie ze altijd wanhopig de 160 proberen aan te tikken

rogerV701998

Citaat van: rpakuypers op 02-03-2014 21:18:26
Mooi toch dat er nog meer mensen genieten van hun "simpele" 10V op LPG .............  :eusa_clap: Ik zie eigenlijk alleen maar Priussen die behoorlijk hard op de linkerbaan voorbij scheuren (tja, nou rij ik doorgaans 100) en ik snap dat wel. Zo vlug mogelijk naar huis en uit dat schijthok  :P En als optiepakket volgens mij ook de keuze uit een plaksnor en een sombrero.

Groet,
Roger

;D ;D

Emiel

Ik zal voortaan maar braaf rechts rijden met 110 met m'n Mclaren P1. :eusa_boohoo:

Boeijke

Citaat van: Emiel op 03-03-2014 12:50:00
Ik zal voortaan maar braaf rechts rijden met 110 met m'n Mclaren P1. :eusa_boohoo:

Ook op LPG/LPI  :P

Emiel

Nee, maar wel hybride. Kennelijk mag je van de bevolking geen gas geven in een hybride.